26 Eylül 2024 Perşembe

LYON TATİLİ( 1)

Sevgili Songül ve Philp’in davetlisi olarak 17 Nisan 2024 tarihinde Lyon’a gittim.Sevgili arkadaşım çok sevdiğim darı lale buketi ile beni havaalanında karşıladı.Sabiha Gökçen havaalanından 3 saatlik uçuşla Lyon’a indim.(Pegasus ‘un CUMHURİYET UÇAĞI ile )

Lyon havaalanından şehir merkezine tramvay ile 30 dakika 16 € yada otobüs 2€ ile şehir merkezine ulaşım yapılıyor.
Sohbet ederek yolun nasıl geçtiğini anlamadık.Eve geldiğimizde eşi Philip ve gofret (tüylü can)bizi karşıladı.Gofret’le ilk kez karşılaştık.Birbirimizi sevdik❤️Balkonda hoş geldin aperatifi ile sohbet  edildi.Bana hazırlanan odaya yerleştikten sonra Gofret için dışarıya gezintiye çıktık.Bol yeşillikli  geniş sokak ve caddeler.

Gün o kadar uzun geldiki bana sabah 06 dan gece 22.30 da  kanapede uyuklamaya başladım
Ertesi gün arkadaşımın evine çok yakın fırına gittik .sabah ekmeğimizi aldık.Çevresindeki eczane,market keşiflerinden sonra güzel bir kahvaltı sonrası Gar’a gidip ertesi gün gideceğimiz Cenevre tren biletimizi aldık.
Lyon Gar’ının içinden geçerek arkasındaki büyük AVM ve içerisindeki carroufour ‘a gittik.Buraya kadar yalnızca yürüdük.Yaklaşık 800 metre uzaklık.Günlük ortalama 15 bin adım atarak Lyon sokaklarında gezdik.Alış-veriş yaptık.Tarih ,kültür ve gastronomi ile güzel yemekleri arkadaşımın ve eşinin elinden taddım.Mişelin yıldızı restaurantları MAZEL ‘lerin eviydi bence🥰