12 Temmuz 2014 Cumartesi

DOMATES REÇELİ



MALZEMELER

  • 1 kg hurma domates
  • 1 kg toz şeker
  • 1/2 limon suyu
  •  2 L Kireç suyu
  • 200 gr badem içi
  • Vanilya
YAPILIŞI
  1. Domatesleri yıkayınız
  2. Baş kısmından sivri bıçakla içerisine yuva açınız ( bademlerin yerleştirilmesi için )
  3. 1 saat kireç suyunda bekletiniz
  4. Bol akar suda iyice yıkayınız
  5. Hafifçe sıkınız.Çekirdeklerini cıkarınız
  6. Kabukları soyulmuş bademleri domateslerin içerisine yerleştiriniz
  7. Şekeri 1 su bardağı su ile pişiriniz.( şerbet yapınız )
  8. İçerisine domatesleri bırakıp 30 dakika pişiriniz ( oluşan köpükleri alınız )
  9. Finalde limon suyunu ve vanilyayı ekledikten sonra altını kapatınız
  10. Temiz kavanoza sıcakken doldurup ters çevirerek soğumasını bekledikten sonra kaldırınız
KİREÇ SUYUNUN HAZIRLANMASI
  1. Aktar dan veya nalburdan sönmemiş kireç alınız
  2. 2 L suya 1 su bardağı dolusu kireci katıp karıştırınız
  3. 5 saat durgunlaşmasını bekledikten sonra üzerindeki yağlı kısmı kepçe ile alıp atınız.
  4. Durgun sulu kısımdan alıp domateslerin üzerini kapatınız.( kireci bulandırmadan )
PÜF
Kireç suyunda fazla bekletmeyiniz

NOT
Bademleri akşamdan suda bekletirseniz kabuklarını kolay soyabilirsiniz
Ben ilk defa denedim.Çok beğenildi.Ancak domateslerin çekirdeklerini tam çıkaramadım.Sonraki denememde başarılı olmak için daha dikkatli olacağım.
Aydan arkadaşım bana 10 yıl önce domates reçelini Gökçe Adadan getirmişti çok beğenmiştim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder