14 Mayıs 2015 Perşembe

Havuç ve taze iç baklalı Zeytinyağlı Enginar

2 aydır her pazar dört adet enginar satın alıyorum.Çok beğenerek tüketiyoruz.Bu sefer bakla ve renk versin diye havuçla denedim.Çok lezzetli oldu.Sizlere de öneririm .





MALZEMELER
  • 4  adet orta boy temizlenmiş enginar
  • 1 adet havuç
  • 250 gr iç bakla
  • 1  kahve fincanı sızma zeytinyağı
  • 1 adet limon
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
YAPILIŞI
  1. Karnıyarık tenceresine enginarları sıralayınız.
  2. Havucun kabuğunu kazıdıktan sonra küçük küpler şeklinde doğrayınız.
  3. İç baklanın kabuklarını soyunuz. (Baklayı ben bir gün önce derin dondurucuda beklettikten sonra,dondurucudan çıkarıp hemen kabuklarını bıçakla çıkartıyorum)
  4. Tencerede ,enginarın yanına havuçları ve baklaları yerleştiriniz
  5. Üzerine limonun suyunu,zeytinyağı ,tuzu ve şekeri ekleyip 1 su bardağı su ile önce harlı sonra kısık ateş de 20 dakika pişiriniz.
  6. Soğuyana kadar tencerenin ağzını açmayınız
  7. Sevdiklerinizle beraber afiyet olsun
PÜF
Baklayı limonlu suda 10 dakika haşlarsanız .Kararmadan kabuklarını soyabilirsiniz.Benim kolayıma dondurup soymak geliyor.Zira rengi değişmiyor.
NOT
Pişirme süresi geniş çelik tencere için verilmiştir.Siz yinede pişirme süresini kendi deneyimlerinizle kontrol ediniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder