13 Kasım 2020 Cuma

KABAKLI KİŞ

 












MALZEMELER

Hamur malzemeleri



  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı tereyağı ,(soğuk)
  • 1,5 su bardağı un
  • 4 yemek kaşığı soğuk su
  • 1 çay kaşığı tuz
İç malzemesi
  • 2 adet kabak
  • 4 dal dereotu
  • 2 dal yeşil soğan
Beşamel sos malzemesi
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı tereyağı 
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 adet yumurta
  • 250 g İzmir Tulumu rendesi(Ben keçi peyniri kullandım)

YAPILIŞI
  1. Hamur malzemelerini karıştırıp yoğurunuz.Buzdolabında 30 dakika dinlendiriniz
  2. Kabakları ikiye bölüp 10 dakika haşlayıniz.Soğuduktan sonra dilimleyiniz.
  3. Un,süt,tuz karıştırıp pişiriniz.İçerisine tereyağı ve ince doğranmış dereotu ve soğanı ekleyip soğuduktan sonra içerisine peyniri ve yumurtaları kırıp karıştıriniz.
  4. Dinlenen hamuru 2 adet pişirme kağıdı arasında kalıp büyüklüğü kadar oklava ile açınız.
  5. Yağlanmış kalıba yayıp kenarlarını yükseltiniz.
  6. Çatalla kabarma masi için delikler açıp 180 derece önceden ısıtılan fırında 15 dakika pişiriniz.Hafif pembe görüntüsünde
  7. Fırından çıkartip içerisine doğranmış Kabakları dizip üzerine Beşamel sos döküp 20 dakika pişiriniz.
  8. Sevdiklerinizle beraber afiyet olsun
NOT:Sevgili Sema'nin torunu Mercan için yapmıştım.Bu sabah İstanbul'dan Bodrum'a bir kaç günlüğüne geldi.Kabak sebzesini sevmezmis. Gençlerin sebze ile arası yok biliyorum.Kişi  lezzetli bulduğu için 2. serviside almış.Afiyet olsun Mercan çığım👏Benden duymuş olmayın deneyin derim.Bu tarifi İtalyan aşçı ve benimde katkilarimla gerceklestirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder