10 Mayıs 2014 Cumartesi

Suniş'in KAŞNİKA sı


                                                                     KAŞNİKA
MALZEMELER

  • 500 gr pırasa
  • 2 yk zeytinyağı
  • tuz,karabiber,pul biber,kekik
Hamur için;
  • 2 su bardağı mısır unu
  • 1/2 su bardağı normal un
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 2 yumurta
  • 2 su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • tuz
YAPILIŞI
  1. Pırasalar ayıklanıp yıkandıktan sonra incecik kıyılır
  2. 2 yk zeytinyağı ile tavada kavurulur
  3. Damak tadınıza göre baharatlar katılır.
  4. Pırasalı karışım soğumaya bırakılır
  5. Bu arada cam derin bir kapta yumurta,süt ve yağ çırpıcı ile karıştırılır
  6. Unlar ve kabartma tozu ile tuz katılır.
  7. Karışımın içerisine soğuyan pırasalarda katılıp iyice karıştırılır
  8. Yağlanan dikdörtgen borcama  boşaltılır.
  9. Önceden ısıtılan 170 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirilir
  10. Piştiğini kontrol için içerisine bıçak daldırınız.Eğer bıçak temiz çıkarsa pişmiş demektir
NOT
Benim yakın dostum Suna biz Antalya 'ya gelirken bize kaşnikayı  yaparak getirmişti.Ben çok beğendim.Onun tarifini sizinle paylaşıyorum.Suna 'nın babası rahmetli İbrahim Amcam Girit'liydi ama Midilli doğumluydu, amcam 103 yaşında 2 yıl önce vefat etdi.Mekanı cennet olsun.Benim Suniş'şimin ellerine sağlık.

2 yorum:

  1. Semihal, bunun içine patates ve havuç eklersek sebzeli börek gibi bir şey yapmış oluruz herhalde.

    YanıtlaSil