9 Mayıs 2014 Cuma

KÖFTELİ KUSKUS ( İRMİK)

                                                                   KÖFTELİ KUSKUS
MALZEMELER

  • 2 su bardağı Cezayir kuskusu ( bulamazsanız irmikle deneyin)
  • 300gr kıyma
  • 2 kırmızı biber
  • 2 adet yeşil biber
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 4 yk tereyağı
  • tuz,karabiber,kimyon
YAPILIŞI
  1. Kuskus sıcak su ile ıslatılır( üzerini geçsin )
  2. Ağzı kapatılır.10 dakika bekletilir
  3. Kıyma,karabiber,tuz,kimyon ile yoğurulup küçük köfteler yapılır
  4. Tavada köfteler 2 yk tereyağı ile kızartılır
  5. Aynı tavadaki yağ ile jülyen doğranan soğan kavurulur.
  6. İçerisinde halka şeklinde doğranan biberlerde sote edilir
  7. Köftelerde katılıp sebzelerle beraber 5 dakika ısıtılır
  8. Bekletilen kuskusa 2 yk tereyağı ve tuz eklenir
  9. Tabaklara kuskus alınır.Ortası hafif kaşıkla açılıp içerisine köfteli karışım konur.
NOT
Fransa da bolca tüketilen bu yemek,Aslen Cezayir kökenlidir.Bizimde damak tadımıza uygun olduğundan sizlerle paylaşmak istedim.
Fransa da yaşayan arkadaşım Songül bana bu yemeğin tavuklusunu yapmıştı.Ben çok beğendim.Siz de mutlaka deneyin .Bana hak vereceksiniz.
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder