21 Ekim 2014 Salı

AY POĞAÇA










 MALZEMELER
HAMUR MALZEMESİ
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 paket yaş maya
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 5-6 su bardağı dolusu un
  • 1 adet yumurta
İÇ MALZEMESİ
  • 1 su bardağı dolusu çatalla ezilmiş beyaz peynir
YAPILIŞI
  1. Geniş bir kap içerisinde ılık süt ve mayayı elle eziniz.
  2. İçerisine yumurta akını şeker tuz ve yağı ekleyiniz
  3. Unu ele yapışmayan hamur elde edene kadar ekleyiniz
  4. Ağzını kapatıp mayalanması için 30 dakika bekletiniz
  5. Mayalanan hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalardan bezeler yapınız
  6. Her birini elle yuvarlak açtıktan sonra dörde kesiniz.Her bir üçgen hamurun geniş tarafından bir parmak içerisinde bıçakla 3 adet çizikler kesiniz ( şekildeki gibi)
  7. Geniş tarafına bir tatlı kaşığı peynir koyduktan sonra yuvarlayınız.Uçlarını içeriye ay şekli vererek şekillendiriniz
  8. Pişirme kağıdı serili fırın tepsisine yerleştirdikten sonra üzerine yumurta sarısını sürünüz.
  9. Fırına yerleştirdikten sonra fırınının derecesini 180 dereceye ayarlayınız.20-25 dakika sonra ( üzeri kızarana kadar ) fırından alınız
  10. Sevdiklerinizle beraber .AFİYET OLSUN
PÜF
Çabuk mayalanmasını istiyorsanız fırında 50 derecede 15 dakika bekletebilirsiniz

NOT
Bu ölçüde 2 fırın tepsisi poğaça hazırlanıyor.Yarısını ben simit tadında poğaçalar hazırladım Hamurunuzu başka gün kullanmak için buzdolabında 3 gün bekletebilirsiniz.Ben pizza için tepsiye açtım .Ağzını streçledikten sonra derin dondurucuda 1 ay beklettim.Sonra bir gece önce dışarıda beklettim.İç malzemelerini yerleştirdikten sonra pişirdim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder