13 Ekim 2014 Pazartesi

FESLEĞEN VE BEŞAMEL SOSLU PATLICAN



MALZEMELER

  • 5 adet patlıcan
  • 250 gr kuzu eti (çöp şişlik)
  • 1 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı tepeleme un
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 4 dal fesleğen
  • 5 dilim taze kaşar
  • Tuz , karabiber
YAPILIŞI
  1. Patlıcanları çizgili soyduktan sonra üzerine fırça ile zeytinyağı sürüp  ızgara yapınız ( ben kışlık patlıcan hazırlığından kullandım)
  2. Eti 1 su bardağı su ile düdüklüde 15 dakika pişiriz
  3. Sos kabında tereyağında unu kavurduktan sonra sütü  yavaş yavaş karıştırarak dökünüz
  4. Hazırladığınız beşamel sosa pişen eti ,susuz karıştırınız
  5. Karabiber ve tuzunu ekledikten sonra ince kıyılmış fesleğeni ekleyip ocağı kapatınız
  6. Kızaran patlıcanları fırın kabına alınız Boyuna bıçakla ortalarını açınız
  7. İçerisine soslu eti paylaştırınız
  8. Et suyunu patlıcanların yanından kaba alınız
  9. Dilimli kaşar peynirini patlıcanların üzerine paylaştırınız
  10. Önceden 220 derece ısıtılan fırında kaşarlar eriyene kadar pişiriniz
  11. AFİYET OLSUN
PÜF
Yemeğinizi önceden hazırlayıp fırına sonra verebilirsiniz.Zaman size pratiklik sağlar
NOT
Ben bu yemeği davet de ana yemek olarak hazırladım.Yanında perde pilavla servis yaptım
Bloğumda kışlık patlıcan hazırlığına bakarsanız.Patlıcanların hazırlığını bulabilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder