20 Kasım 2014 Perşembe

DENİZ BÖRÜLCESİ NASIL HAZIRLANIR?

Sevgili takipçilerim;
Deniz börülcesi adından dan anlaşıldığı gibi ,denizde yetişir.Denizin kenarlarından veya dibinden çıkarılır.O yüzden kumludur.
Ben deniz börülcesini çok severim.Balık yemeklerinin yanına çok yakışır.Bazılarınız,ayıklanması veya nasıl hazırlayacağınızı bilemediğinizden uzak durabilirsiniz.Benim başıma geldi ,ilk defa yaptığımda pişmiyor diye atmıştım.Zira sıyırılacağını bilmiyordum.Bu gün bloğumda sizlere kolay yapılışını anlatacağım.Büyük marketlerde yaz kış satılıyor.Bodrum 'da pazarlarda kilo ile satılıyor.Ben bu gün bir bağ marketten aldım.Balığın yanına hazırladım.




 Bol suda bir kaç kez suyu duru kalana kadar yıkayınız.
 Kaynayan suda 10 dakika haşlayınız( tuz eklemeyiniz.kendisi tuzludur )


 Süzgece aldıktan sonra hemen ,sol elinizde sapın baş kısmını tutunuz sağ elinizin beş parmağı ve tırnaklarınızla sap kısmından aşağıya doğru  sıyırınız.Fotoğrafta gördüğünüz gibi dalları bir yerde temizlenmiş olanı da servis tabağında .


 Üç diş sarımsağı eziniz.2 yemek kaşığı zeytinyağı ve 2 yemek kaşığı limon suyu ile karıştırınız.Hazırlanan sosu temizlenmiş börülcelerin üzerine dökünüz.
Arzu ederseniz sarımsaklı yoğurtlu sos da yapabilirsiniz.
AFİYET OLSUN
PÜF
Deniz börülcesi tuzludur.İçerisine tuz eklemeyiniz.
NOT
Yapısında bol klorofil ve deniz suyunun minarellerini  bulundurur.



1 yorum: