6 Kasım 2014 Perşembe

KIRMIZI / MOR LAHANA SALATASI HAZIRLIK AŞAMASI

Sevgili takipçilerim.Kışın salatalarda kullandığımız mor lahanayı ( kırmızı lahana ) önceden hazırlarsanız, salata yaparken kolaylığını ve lezzetini farkedeceksiniz.
Ben pazardan aldığım mor lahanayı yıkadıktan sonra önce dış kabuklarını atıyorum.Önce ortadan ikiye sonra her parçayı üçe bölüyorum.Kavanozun içerisine yerleştirdikten sonra üzerine 1 yemek kaşığı deniz tuzu ve 1 çay bardağı üzüm sirkesini ve bir limon sıkıyorum.Kavanozun ağzını kapattıktan sonra buzdolabında 2-3 gün arada sırada çalkalayarak bekletiyorum.Kullanacağım zaman bir parçasını alıyorum.Bıçakla incecik kıydıktan sonra kıvırcık,turp ve havuç salatalarının yanında kullanıyorum.Kolaylığını farkedeceksiniz.








Lahana mor renkten kırmızı renge dönecektir.Bu renk değişimi sirke ve limonun (asit ) etkisiyle oluyor.Biliyorsunuzki ben emekli kimya öğretmeniyim.Burada mor lahana yaprağı turnusol kağıdı görevini görüyor.

NOT:
Bu şekilde hazırlanan lahana yumuşuyor.Aynı zamanda sos içerisine işlediğinden güzel bir lezzet veriyor.
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder