20 Aralık 2014 Cumartesi

YOĞURTLU PAZI KAVURMASI

Kış ayında bol soğanla kavurduğum pazının içerisine bu sefer havuç katarak denedim.Üzerine bol sarımsaklı yoğurtla servis yaptım...Çok lezzetli bir atıştırmalık oldu. 




MALZEMELER

  • 1 bağ pazı
  • 1 orta boy soğan
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 adet küçük havuç
  • 1 kase yoğurt
  • 3 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı tuz.
YAPILIŞI
  1. Pazılar bol suyla yıkanır ve süzülür.
  2. Kaynar tuzlu suda 3 dakika haşlanır.
  3. Soğan yemeklik doğranır.Havuç kazındıktan sonra ince yuvarlak doğranır.Tencerede yağ ile beraber pembeleşene kadar kavrulur.
  4. Haşlanan pazılar süzülür.Ilındıktan sonra elle sıkılarak suyu alınır.Ve bıçakla incecik kıyılır.
  5. Soğanlı karışımın içerisinde 5 dakika kavurulur.
  6. Tuzunuda ekledikten sonra servis tabağına alınır
  7. Sarımsaklar ezilip yoğurda eklenir.
  8. Yoğurt serviste pazının üzerine dökülür.
  9. Sevdiklerinizle beraber AFİYET OLSUN
PÜF
Pazının haşlandıktan sonra renginin kararmaması için hemen soğuk su dolu kaba alın.
NOT
 İçerisine havuç eklemeden yaptığımda ,böreklerin veya gözlemelerin içerisine katıyorum.Çok lezzetli bir iç oluyor.Ispanak tadında ki bu lezzeti ben seviyorum.

2 yorum:

  1. canım çok güzel görünüyor, öğle yemeğine deneyeceğim, umarım bende böyle yapabilirim.

    YanıtlaSil
  2. Çok pratik bir tarif.Siz daha güzel yaparsınız.Afiyet olsun

    YanıtlaSil