9 Şubat 2015 Pazartesi

GÜVEÇDE KURU FASULYE



Geleneksel yemeğimiz, kış sofralarımızın baş tacıdır.Yanında pilav ve turşu ile servis yapılır.Ben genellikle güveçde pişiriyorum.Yavaş yavaş piştiği için lezzeti farklı oluyor.Bu sefer yanında zerdeçallı pilav ve turşu ile servis yaptım.
Pilavın tarifini PİLAVLAR etiketinde bulabilirsiniz.


MALZEMELER

  • 2 su bardağı dolusu ispir fasulyesi
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 adet kuru soğan
  • 3 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
YAPILIŞI
  1. Kuru fasulyeyi derin bir cam kapta üzerini geçene kadar su ve biraz tuz içerisinde 10-12 saat bekletiniz. 
  2. Orta boy güveç tencere içerisine zeytinyağını , yemeklik doğradığınız soğan ve ıslatılıp şişen kuru fasulyeyi süzüp ekleyiniz.
  3. Salçaları,2 su bardağı dolusu su dolu kasede karıştırıp güvecin içerisine ekleyiniz.Üzerine 2 su bardağı su ekleyip üzerine pişirme kağıdı onun üzerine de alüminyum folyayı sarınız.Kapak varsa üzerine kapatabilirsiniz.Kısık ateşde 2 saat pişiriniz.Sonra içerisine tuz ve baharatlarını ekleyip altını kapatınız.
  4. Yemek pişerken arada sırada suyunu kontrol ediniz.Gerekli olursa sıcak su ekleyiniz.
PÜF
Toprak güveçler geç ısınır geç soğurlar.Kullanmadan önce güveç tenceresini lavaboda 15 dakika su içerisinde bekletiniz ki,yemek pişerken çatlamasın
NOT
Ben kuru fasulyeyi etsiz pişiriyorum.Yapısında protein bulunuyor.



1 yorum:

  1. Akşam akşam bende kuru fasulye yedim. Ama güveçte değildi, tencere yemeğiydi. Canan Karatay diyeti yapıyorum arkadaşım. Çok yaratıcı oldum yakında bende yemek tarifleri paylaşabilirim :) ama senin eline su dökemem o ayrı konu.

    YanıtlaSil