2 Nisan 2015 Perşembe

TAZE OTLU LAZANYA

Pazar tezgahlarında yerini alan taze otları mevsim başlarında satın alırım.Gelincik otu ve ebegümeci ile yaptığım lazanyayı sizlerle paylaşmak istedim.Bir bağ gelincik otu ve bir bağ ebegümeci satın aldım.Bol suda yıkayıp süzdükten sonra su ile 10 dakika haşladım.Süzüp elimle suyunu iyice sıktım.





 3 adet soğanı yemeklik doğrayıp 1 çay bardağı soğuk sıkım zeytinyağında kavurunuz
 Haşlanan ve suyu sıkılan taze otları bıçakla incecik kıyınız
 Kavrulan soğanla beraber kıyılan otları kavurduktan sonra tuz ve karabiberini ekleyiniz.Soğumaya bırakınız.
 Unu tencerede ,tereyağıyla beraber 5 dakika kavurduktan sonra yavaş yavaş, karıştıra karıştıra sütü ekleyiniz.Kaynamaya başlayınca tuzunu ekleyip  altını kapatınız
 Dikdörtgen fırın kabını yağlayınız.Bir sıra lazanya yaprağını diziniz.Üzerine yayarak 2 kepçe beşamal sosu dökünüz.Tekrar lazanyayı sıralayıp sosu dökünüz.3 .cü sıra lazanyayıda sıralayıp sosunu üzerine dökünüz.Sosun üzerinede kavrulan otu yayınız.Üzerine tekrar lazanya ve sos ile tekrar ediniz.En son lazanyanın üzerine sos ve kaşar rendesini ekleyiniz.( ben parmesan kullandım )Tepsinin kenarından 1 su bardağı suyu ekleyip fırında 30 dakika pişiriniz.Fırın önceden 200 dereceye ayarlanacak
 Fırından çıkarılan lazanya 10 dakika dinlendirildikten sonra dilimlenerek servis yapınız

MALZEMELER

  • 15 adet lazanya yaprağı
  • 2 bağ taze ot ( ebegümeci ve gelincik otu )
  • 3 adet orta boy kuru soğan
  • 1 çay bardağı soğuk sıkım zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
  • 1 su bardağı dolusu kaşar rendesi
BEŞAMEL SOS
  • 2 yemek kaşığı tepeleme un
  • 4 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • tuz,karabiber
PÜF
Lazanyayı haşlamadan kullanıyorum.Fırına vermeden içerisine 1 su bardağı su koyunuz.Arzu ederseniz her sırada sosun üzerine kaşar rendesi ekleyebilirsiniz.Ben 3 yemek kaşığı dolusu parmesanla tatlandırıyorum.
SEVDİKLERİNİZLE BERABER AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder