3 Mayıs 2015 Pazar

İTALYA / FLORANSA

Bologna'da 2 saat geçirdikten sonra Otobüsümüzle Floransa'ya hareket ettik.Otoyol kenarlarındaki ses duvarları çok hoşuma giti.Yerleşim yeri olan yerlere mutlaka ses duvarı yapmışlar.Kuzey İtalya ,Toskana bölgesinin başşehri Floransa ,İtalyan'lara göre  Firenze,muhteşem bir şehir.Yalnız şehre girerken kapılarda tur otobüslerinden para alıyorlar.Günlük 300 Avrou gibi,başka şehirden binek otomobili ile gelen Italyanlarda şehire giriş parası ödüyorlar.Nedeni ise bir ara şehirde hava kirliliği olmuş bu şekilde önlem alarak kişileri toplu taşım araçlarına yönlendirmek olmuş.Keşke İstanbul içinde böyle kurallar konulsa belki şehirde az araba olur.Dolayısıyla da trafikte olmaz.












Arno nehri çevresinde kurulmuş ,olan tarih şehri,İtalya rönesansının doğuş yeri.Michelangelo,Leonardo da Vinci gibi sanatçıları yetiştirmiş.Otobüsten indik biraz yürüdükten sonra Michelangelo Meydanına geldik.Muhteşem heykelleri, orjinal olmasada gözlerim büyük ustanın eserleri ile bayram etti.Orjinal eserleri müzelerde sergileniyor.Ancak bu gezimizde müzeleri dolaşma lüksümüz olmadı.Başka zaman tursuz gelirsem o zaman müzelerdeki eserlerini görmek isterim.
Uffizi Sarayı, Vecchio Meydanı,Vecchio Köprüsü ,Piti Sarayı,Çan Kulesi, Santa Croce Meydanı ,Duomo bayıldım orta çağ kentine ..
Rehberimiz,Mr.Can Sezer beyin deneyimli bilgilerini dinlerken bir taraftan fotoğraf çektim.Tabiki sabah 05 de İstanbul'daki evimden ayrılmış,Bologna'ya uçup,Floransa 'ya gelme süremiz 12 saat olduğu için,hafif yorgunluk çekmekteydim.Zira domuzcuk heykeline para atmayı unuttum.Vecchio Köprüsünün çevresindeki meşhur dondurmacıdan karamelli ve böğürtlenli dondurmamı yerken köprünün üzerindeki kuyumcuları antikacıları dolaştım.Kuyumculuk kursundan merakımda olduğu için biraz modellere bakındım.Sonra meydandaki çantacıları dolaştım.Yol arkadaşım Nermin ile beraber birbirimizin fotoğrafını çektik.Sonra market aradık otele gitmeden bir şeyler alalım diye.Öğrendiğim pratik ingilizce ile yol tarifi sordum.Bana çok yardımcı oldular.Hat da bir çanta dükkanı sahibi olan  bey, benimle İstanbul hakkında sohbet etti.Ayasofya,Sultanahmet Cami, Yerebatan Sarayını gördüğünü.Türk yemeklerini çok beğendiğini,Boğaza hayran olduğunu söyledi.Hatda Ahmet isimli tanıdığı kişinin fotoğrafını cep telefonundan gösterdi.Bize çok benzettim.Kime yol tarifi sorsam bana güler yüzleri ile bilgi verdiler.Kendilerine çok teşekkür ederim.Katedralin merdivenlerinde Nermin ile 30 dakika oturduk.Sonra gurup ve rehberimizle beraber otelimize gittikÇok yorulmuştuk.Valizlerimizi odamıza taşıdık.2 gün Floransa'da konaklayacaktık sabah Toskana gezimize katılmak için erken yatıp dinlenmek lazımdı.

1 yorum:

  1. Merhaba. Deneyiminzden çok etkilendim. Sakıncası yoksa benimle, bu seyahati gerçekleştirdiğiniz turizm şirketi ve/veya rehberinizin bilgilerini paylaşabilir misiniz rica etsem? Teşekkürlerimle. - Burcu Caner (burc.can@hotmail.com)

    YanıtlaSil