5 Mayıs 2015 Salı

İTALYA GEZİSİ -TOSCANA / PİSA

Gezimizin 2. günü TOSCANA turuna katıldık.O gün üç şehire gidecektik.Ben çok heyecanlıydım.Zira görmek istediğim yerlerdi.Senelerdir,bu yerlere gitmenin hayalini kurmuştum.Şu bir gerçek ki, gönülden istediğiniz her şey bir gün gerçekleşiyor.Yeterki bu konuda ısrarcı ve  sabırlı olmak gerekiyor.Rehberimiz Pisa şehrinin tarihini,coğrafi yapısını ve mimari özelliklerini bize anlattıktan sonra kalan sürede fotoğraf çektim.









Piazza dei Miracolide ( İtalyanca Mucizeler Meydanı )Katedral,Vaftizhane ve Çan kulesinden ( PİSA KULESİ) oluşuyor .Muhteşem yapıtlar 11. yüzyılın ortalarında yapılmaya başlanmıştır.Son olarak çan kulesi (Pisa Kulesi )1173 yılında yapılmıştır.6 ana sütundan oluşan kule 8 katlıdır.8 .kat daire şeklindedir.İçerisinde 7 adet çan bulundurmaktadır.Kulenin yerden yüksekliği 55 metredir.1990-2001 yılları arasında ziyarete kapalı olan kulenin temeli güclendirilip,çelik halatlarla yıkılması engellenmiştir.Yer çekimine direnen kulenin zemininin  gevşek olmasından ötürü yapıldığı andan itibaren güneye doğru kaymaktadır.Diğer binalarda aslında hafif eğimlidirler .Galileo burada bulunan vaftizhanede vaftiz edilmiştir.
Antalya'nın Kaleiçinde bol miktarda bulunan yaseminleri burada görünce fotoğrafladım.

1 yorum:

  1. Merhaba, limon likörü tarifinizi çok
    Beğendim. Farklı likör tariflerinize nasıl ulaşabilirim? Nane ve vişne likörü tarifiniz var mı?

    YanıtlaSil