26 Temmuz 2015 Pazar

İTALYA GEZİSİ (NAPOLİ - POMPEİ VE VEZÜV YANARDAĞI)

21 Nisan 2015 tarihinde Roma'daki otelimizden sabah kahvaltısından sonra otobüsümüzle İtalya 'nın güneyine hareket ettik.Yol boyunca çok ilkel yöntemlerle kurulu seralar gördük.Genellikle oralarda göçmenler seralara bakıyorlarmış.İlk durağımız Pompei'ye geldik.Yaklaşık 3 saat açık hava müzesini gezecektik.
Vezüv Yanardağını görünce çok heyecanlandım.Büyük görüntüsüyle karşımdaydı.Pompei MÖ 5000 yılında Vezüv eteklerinde kurulmuş liman kentiymiş.İtalya 'nın en önemli ticaret merkezi olan bu yer yanardağı patlaması sonucunda küller altında kalmış.Yapılan kazılar sonucunda şehir ortaya çıkarılmış.Liman yolundan yürürken Efes' deki liman yolundan yürüyormuşum gibi geldi bana

Yapılan kazılar sonucunda taşlaşmış insan kalıntıları şimdi cam fanuslar içerisinde sergilenmektedir.Gerçek olmayanlarda dışarıda sergileniyor.Yanma sonucunda hacimleri küçülmüş.Küllerin örtmesi sonucunda fosilleşmişler.Fotoğraflarken  içim acıdı .Yanarak , kül ve lavların altında kalmak çok acı bir gerçek.
 Korkudan ve sesten yere yatan ,gözlerini kapatan bir kadın.Karnının büyük olması hamile olduğunu gösteriyor.

Liman yolu EFES ve PHALİES deki yolların benzeri.

Çok zenginlerin yaşadığı bu yerde o zamanlarda hamam ve sauna ,havuz bulunmaktaymış.Zenginler o kadar oburlarmış ki fazla yediklerinde kaz tüyü ile kusmaya çalışırlarmış
Genel evlerin  yerini gösteren penis işaretleri sokak yollarına kabartılmış.Binaların içerinde cinsel figürler resimlenmiş.

O kadar abartmışlar ki penis kabartması evlerin duvarında nazar değmesin diye kullanılır olmuş.

Düşündürücü ve yorucu gezintiden sonra çok açıktık.Rehberin önerisi sonucunda 15 Auro ya kalamar, şarap salata ve dondurma yedik.Tabi ki ,İspanyol gitarı ile müzik yapan müzisyenlerin eşliğinde...Orada yediğim kalamar ve şarap çok lezzetliydi.
 Vezüv!ü arkamızda bırakarak Napoli!ye geçtik.Otobüsle kısa Napoli turu attıktan sonra yüksek tepesinden Capri Adası ,Vezüv ve Napoli şehrinin fotoğraflarını çektik.
 Napoli, İtalya!nın 3. büyük şehri.Mafyanın yaşadığı bu şehirde evler ve yaşam biraz avam geldi bana.Hırsızlığın çok fazla yaşandığı bu şehirde çalıntı araba cantları satılıyor.İstanbul'un Hacı Hüsrev bölgesine bir zamanlar girilemezdi.Hırsızlık çok olduğu için.Hırsızlık mağduru olmamamız için ,rehberimiz '' ara sokaklara girmeyiniz  ''uyarısını yaptı.
Capri Adası Güneyin en zengin ve lüks adasıymış.Yazın lüks yatların demirlediği ünlü adayı uzaktan fotoğrafladık.Tekrar Roma'daki otelimize döneceğimiz için zaman kısıtlıydı.Başka gezide Amorfi Kıyılarını gezmek için  tekrar gelmek isterim.

Napoli'de 45 dakika gezmemiz için süre verildi.Tadilatı devam eden bu yeri gezdikten sonra Carpisa mağazasından çanta alıp,Nermin'le beraber İtalyan kahvesi içtik.Bizi bekleyen otobüsümüzle Roma' ya hareket ettik.Uzun ve yorucu gün den sonra otelimize geldik.Ertesi gün için dinlenmemiz gerekiyordu.
Napoli yolunda Vezüv' ün uzaktan görünüşü ve yol kenarlarındaki evlerde çoğunlukla göçmenler yaşıyormuş.Bir dahaki gelişimde Capri adası ve Amorfi kıyılarını çok görmek istiyorum.