30 Eylül 2015 Çarşamba

KURU BAMYA ÇORBASI

 Konya 'nın meşhur bamya çorbasını geçen kış pişirdim.Ancak yazamamıştım.Kış hazırlıklarının olduğu bu günlerde kilerleri dolduran kuru bamyanın tarifini yazmak istedim.Ben kayın validemden öğrendim.Bizim evde pişmezdi.Bende alıştım senede iki  kez pişiriyorum.
Konya'da ramazan sofralarında sık olarak yapılırmış. Kayın validemde bayram yemeklerinde yapardı.Aslen kendisi Keskin'li ,






 MALZEMELER

  • 200 gr kuru çiçek bamya
  • 200 gr kuzu kuş başı eti
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 adet limon 
  • tuz,karabiber
YAPILIŞI
  1. Bamyayı kuru ve ipli bir şekilde kevgir veya süzgeçte sürterek sakallarinin dökülmesini sağlayınız.(Elinizde bezle yapınız.Çünkü eliniz tahriş olur.)
  2. Kaynar su içerisinde 10 dakika pişiriniz.Sonra iplerinden aşağıya doğru iterek ayırınız.
  3. Etleri biraz suyu çekene kadar pişiriniz.
  4. Yemeklik doğranan soğanları tereyağında kavurunuz.Etleri ve salçayı ekledikten sonra içerisine 4  su bardağı sıcak su ekleyiniz.
  5. İçerisine limonun suyunu ,bamyaları ve tuzunu ,karabiberini ekledikten sonra 20-25 dakika pişiriniz.
  6. Serviste üzerine soğuk sıkım zeytinyağı dökünüz.
  7. Soğuk kış akşamlarında içinizi ısıtan bu çorbayı sevdiklerinizle paylaşınız.
  8. AFİYET OLSUN
PÜF
Bamyaların sakallarını mutlaka kevgirde ileri geri sürterek alınız.
NOT
Bamya çorbası tavuk etiyle de lezzetli oluyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder