4 Ekim 2015 Pazar

ZEYTİNLİ,PEYNİRLİ,KIRMIZI BİBERLİ KEK

Sabah kalktığımda pratik ve lezzetli kahvaltılık hazırlamak için mutfağa girdim.Sahildeki dostlarımla beraber paylaşmak için kendiliğinden gelişti.Peynirli kek ve zeytinli kek yapıyordum.Bu sefer ikisi bir arada oldu.Hazırlaması 5 dakika pişirme süresi 20 dakika olan bu keki sıcak sıcak plaja götürdüm.Antalya'da 6 ay denize giriliyor.Bu hafta sonu sahil çok kalabalıktı.Zira Eylül ve Ekim ayında denizin keyfi başka oluyor.







MALZEMELER

  • 2 adet oda sıcaklığında yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı mısır unu
  • 10 adet çekirdekleri çıkarılmış siyah zeytin
  • 1 adet kırmızı biber
  • 4 yemek kaşığı rende sert peynir ( lorda olur ) ben Antep peyniri kullandım
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı kuru nane
YAPILIŞI
  1. Kırmızı biberin çekirdek yatağını çıkarınız.Küp şeklinde doğrayınız.
  2. Yumurta ,yoğurt , su ve sıvı yağı geniş cam kapta çırpınız.
  3. İçerisine un ve kabartma tuzunu ekleyip karıştırınız.
  4. Peynir,zeytin ,biber ve naneyi içerisine alıp karıştırınız
  5. Yağlanmış dikdörtgen borcama boşaltınız
  6. Önceden 170 derece ısıtılan fırında 20 dakika pişiriniz.
  7. Piştiğini içerisine bıçak daldırarak kontrol ediniz.Bıçak temizse pişmiş demektir.
  8. Sıcak ve ılık servis yapınız
  9. AFİYET OLSUN
PÜF
Keki yapmadan fırını alt üst konumda çalıştırınız.Kekler daime önceden ısıtılan fırında pişirilir.
NOT
Peynir ve zeytin tuzlu olduğu için ben tuz eklemedim.Siz damak tadınıza göre ekleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder