12 Aralık 2015 Cumartesi

YASEMİN ÇİÇEĞİ REÇELİ

Eylül ayı gelince kışlıklar hazırlanır.Ben yaz biterken Antalya ' nın simgesi olan mis kokulu yasemin çiçeğinden reçel denedim.Güzel kokulu reçelden dondurmalı irmik helvası yaptım.Çok beğenildi.Deneme olduğu için bir küçük kavanoz dolusu yaptım.








MALZEMELER
  • 1 küçük kavanoz dolusu yasemin çiçekleri
  • 2  küçük kavanoz dolusu toz şeker
  • 1 küçük kavanoz dolusu su
  • 1 çay kaşığı dolusu limon suyu
YAPILIŞI
  1. Yaseminleri süzgeçde bol suda yıkadıktan sonra su dolu kasede bekletiniz.
  2. Toz şeker le beraber suyu kaynatınız.Koyu kıvamlı şerbetin içerisine suyu süzülmüş yasemin çiçeklerini ekledikten sonra 5 dakika kadar kaynatınız.İçerisine limon suyunu ekleyip altını kapatınız.
  3. Kabında soğumaya bırakınız.
  4. B uzdolabında saklayınız.
  5. Meyveli reçeller gibi kıvamlı olmuyor.Gül reçeli kıvamında oluyor.
  6. Kahvaltılarınızda hoş kokulu sağlık ve mutlulukla güne başlamalı ..
PÜF
Kavanoz büyüklüğüne göre ölçüyü artırabilirsiniz.
NOT
Hoş kokulu reçeli benim gibi helvalara ekleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder