31 Ocak 2016 Pazar

TARHANA ÇORBASI

Kış ayının vazgeçilmezi tarhana ,yazın kurutulur kışın tüketilir.Ben bir kez yaptım ama şimdi arkadaşlarım veriyorlar.Tarhana her yöreye göre değişiyor.Arkadaşım Suna Uşak tarhanası verdi.Ekşi olan bu lezzeti bende seviyorum.Bu sene ilk kez Ekim ayının başında Antalya ' da pişirdim.Şimdi yazma fırsatım oldu.



Sıcacık bir tabak dolusu tarhanaya kim hayır derki,

5 yemek kaşığı dolusu kuru tarhanayı 5 su bardağı dolusu su ile karıştırdıktan sonra orta hararetli ocakta karıştırarak pişiriniz.Katılaşmaya başlayana kadar karıştırmaya devam ediniz.Tuzunu tadına baktıktan sonra damak tadınıza göre ekleyiniz.Tarhana tuzlu olabilir.Kaynamaya başlayınca ocağın altını kısınız.5 dakika kaynadıktan sonra ocağı kapatınız.Ara sıra karıştırınız ki , üstü kabuklanmasın.
Bir sos tavasında 3 yemek kaşığı tereyağını erittikten sonra 1 yemek kaşığı domates salçasını ekleyip kaynatınız.Sonra çorbanın içerisine döküp karıştırınız.Kepçe ile sıcak sıcak servis yapınız.

                     Sevdiklerinizle beraber içinizi ısıtan geleneksel çorba şifa niyetine afiyet olsun.

MALZEMELER ( 5 kişilik)

  • 5 yemek kaşığı dolusu kuru tarhana
  • 5 su bardağı dolusu oda sıcaklığında su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
PÜF
Çorbayı kaç kişilik yapacaksanız.Ölçüyü artırabilirsiniz.Bir kase çorba 1 yemek kaşığı tarhana ve 1 su bardağı su  ölçüsündedir.
NOT
İçerisinde yoğurt ,un ve taze otlarla hazırlanıp kurutulduğu için ben pişirirken et suyu kullanmıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder