21 Mart 2016 Pazartesi

RİCOTTA PEYNİR YAPILIŞI

Pasta ve cheese cakelerde kullanmak için hemen tazesiyle yaptığım kolay ve pratik süt kesiğini sizlerle paylaşmak istedim.Ben bu peynirin üzerine bal döküp yemeğide çok seviyorum.İtalyanların ünlü peyniri aslında peynir altı suyunun bir kaç kez ısıtılması ve içerisine sitrik asit( limon asiti ) eklenmesiyle oluşuyor.Taze ve tuzsuz yenilen bu peynir tatlılarda kullanılıyor.Bizde de bu peynir geniş tepsilere alınıp tuzlanır.Daha dayanıklı olması için.Anneannem nurlarda yatsın. Yoğurt mayalar ve yayıkta tereyağı yapardı.Yayıkdaki ayran suyunu kaynatıp içerisine bol tuz ekleyerek  minzi peyniri veya keş yapardı.
Gelelim evde ricotta yapımına ;
1 Litre pastörüze sütü ocakta ısıtınız.Kaynamaya başlamadan içerisine yarım limonun suyunu sıkınız.Kaynamaya kısık ateşde devam ediniz.Sütün kesilmesi başlayacaktır.Yüzeyinde ve dibinde peynir parçaları oluşur.10 dakika sonra ocağı kapatınız.Kevgirle peynirleri toplayınız.1litre sütden bir kase riccotta çıkıyor.Ben burada yarım limonun suyunu bir litre suda kullandım.Süt tamamen kesildikten sonra süzgece alıp suyunu süzünüz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder