6 Kasım 2016 Pazar

ÇİLEKLİ TURTA

Mevsimi değil ama marketlerde bu aralar çilek fazla ben  de kolları sıvadım ve pratik bir şekilde lezzetli Çilekli turta yaptım.








MALZEMELER
HAMUR MALZEMESİ

  • 150 gr tereyağ
  • 1 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 100 gr pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 2 su bardağı un
KREMA MALZEMESİ
  • 2 Su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 200 gr taze çilek ( üzerini süslemek için )
YAPILIŞI
  1. Mutfak robotunun içerisine katı olarak küp doğranmış tereyağı ve diğer hamur malzemelerini ekleyip karıştırınız.Hamur top haline gelince makinadan alıp streç flime sarıp buzdolabında 10 dakika dinlendiriniz.
  2. Yuvarlak borcam ve ya tart kalıbını yağlayıp elinizle veya merdana ile açıp kalıp içerisine alınız.
  3. Kabarmaması için çatalla ortasına bastırınız.Ben elle bastırdım biraz kabardı.
  4. 200 derecelik alt üst fırında üzeri pembeleşene kadar pişiriniz.
  5. Krema malzemelerinden un,nişasta  ve şekeri kuru bir şekilde karıştırınız.İçerisine karıştırarak sütü ekleyiniz.Orta hararetli ocakta katılaşana kadar pişiriniz.Ocağın altını kabattıktan sonra içerisine hemen yumurta sarısı ve tereyağını ekleyip karıştırınız.Üzeri kabuklanmaması için ılınana kadar arada karıştırınız
  6. Soğuyan turtanın üzerine ılıkken kremayı yayınız. İkiye kestiğiniz çileklerle süsleyiniz.Çileklerin parlaması için fırça ile üzerine çilek reçelinin sıvısından sürebilirsiniz.
  7. Buzdolabında 3 saat dinlendikten sonra servis yapınız.
  8. Sevdiklerinizle beraber afiyet olsun
NOT
Turta yapmak bana zor gelirdi .Bu sefer makinada yaptım elim kirlenmediği gibi hamur karışırken başka işlerle uğraştım.Sizlerde kolaylıkla yapabilirsiniz.Haydi kolay gelsin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder