26 Aralık 2016 Pazartesi

HAMSİ KAYGANASI

Dün hamsili pilav yaptım.Yanında da karalahana çorbası ve mısır ekmeği vardı.Sevdiklerim vardı yemekte,kardeşim yeğenlerim.Canocuğum un doğum günü kutlaması için hazırlamıştım.Tabiki Nermin teyzeside çikolatalı cheesecake yaptı.
Sonuçta Sinop hamsisinin 250 g artmıştı.Bu gün kaygana yapayım dedim.Açıkçası ben ilk kez yapıyorum.Sevgili Dilek'in bloğundaki tarifini elimdeki malzemelerle yaptım.Güzel oldu.



MALZEMELER

  • 250 g kılçıksız Karadeniz hamsisi
  • 3 yemek kaşığı mısır unu
  • 1 yemek kaşığı buğday unu
  • 1/2  demet dereotu
  • 1 sap yeşil soğan
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı süt
  • Tuz,karabiber ve kekik
YAPILIŞI
  1. Yeşillikleri incecik doğrayınız .Büyük cam kasede hamsi hariç bütün malzemeleri karıştırınız.
  2. Yanmaz tavada 1 yemek kaşığı zeytinyağını ısıtınız.
  3. Hazırlanan omlet kıvamında ki malzemeleri tavaya boşaltınız.Üzerine hamsileri diziniz.Kısık ateşte pisiriniz.Düz kapakla tersini çevirip altı kızarana kadar pişiriniz.
  4. Sevdiklerinizle beraber afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder