5 Ocak 2017 Perşembe

YILBAŞI KÜTÜK PASTA

Çocukluğumuzda anneciğim kütük( biz ağaç pasta derdik )  pastayı yılbaşında yapardı.Annem  o yıllarda 1968 -1979 )Bafra kız meslek lisesinde yemek öğretmeniydi.Fransız pasta kitapları vardı.Şimdi benim kütüphanemde titizlikle saklıyorum.Geçenlerde portekizli takipcim bu pastayı ekleyince hemen paylaştım. beni 40 yıl öncesine götürmüştü.Ben de  yılbaşı listeme ekledim.O gün sık sık elektrik kesintisine uğradı pasta ama lezzeti yerindeydi.Son görünümünü fotoğraflamayı unutunca dilimlenmiş halini  son anda yakaladım.''Anneciğim nurlar içerisinde uyu'' bu pastayı yaparken hep seni düşündüm.Senin zamanında krem şanti yoktu.Sen tereyağını pudra şekeriyle çırparak krema yapardın.Oysaki şimdi her şey var.Aksilik pastayı fırına koydum 5 dakika sonra elektrikler gitti.Çikolatayı eritirken ve süslerken hala elektrik yoktu.Mum ışığında yaptım.Senin anlayacağın annem yılbaşı öncesi 2 gün İstanbul 'da elektrikler zaman zaman kesildi.Tıpkı 40 yıl öncesi gibi elektrik enerjisi kısıntısı yaşadı metropol kentimiz.












MALZEMELER
Kek Malzemeleri

  • 5 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 çorba kaşığı kakao
Dolgu Malzemesi
  • 1 paket kakaolu krem şanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • 2 adet muz
Üzeri için
  • 150 ml krema
  • 160 gr çikolata ( 1 paket sütlü 1 paket bitter çikolata )
YAPILIŞI
  1. Krem şantiyi sütle beraber önce düşük sonra yüksek devirde çırpınız.Buzdolabında bekletiniz.
  2. Yumurtaların beyazı ve sarısını ayırınız.
  3. Yumurta sarılarını şekerle beraber  mikserde kar gibi olana kadar çırpınız.
  4. Yumurta aklarınıda bir cipdik tuzla beraber kar gibi olana kadar çırpınız.
  5. Yumurta aklarını ,yumurta sarılarına yavaş yavaş ekleyip, spatul ile tek yönlü çevirerek karıştırınız.
  6. İçerisine kakao ve unu yavaşca ekleyip karıştırmaya devam ediniz.( önceden unla beraber kakaoyu eleyiniz.Güzel kabarması için)
  7. Fırın tepsisine yağlı kağıt seriniz.Üzerine keki yavaşca yayınız.Dikdörtgen şekli veriniz.
  8. Önceden ısıtılan 180 derecelik fırında 10 dakika pişiriniz.
  9. Fırından hemen alıp kağıdı ile beraber rulo şeklinde sarıp, nemli beze sararak 5 dakika bekletiniz.
  10. Sonra yavaşca açıp yağlı kağıdı alınız.
  11. Ilındıktan sonra soğutulan krem şantiyi  içerisine yayınız.
  12. Ortasına 2 adet muzu kayup rulo şeklinde sarınız.
  13. Benmari şeklinde ( yarım su dolu kabın üzerine cam kase koyulup ısıtma şekli ) içerisine krema ve çikolata koyup karıştırınız.
  14. Ilındıktan sonra pastanın üzerine sürünüz.
  15. Soğuduktan sonra kürdanla çizgiler çiziniz ki kütük şekline benzesin.
  16. Nar ve hindistan cevizi rendesi ile şekil veriniz.Ben bulamadım ama bir kaç dal çam yaprağı ile de süsleyebilirsiniz.
  17. Yılbaşında yemekten sonra çayla beraber servis yapınız.
NOT:
Kabartma tozu ve karbonat kullanılmayacak
PÜF:
Keki 10 dakikadan fazla fırında tutmayınız.Kurursa çeviremezsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder