24 Eylül 2017 Pazar

ESKİTME AHŞAP BOYAMA

Geçen ekim ayında eşimle beraber ilk deneme olarak yaptık ve sonuç mükemmel oldu.Esyali aldığımız evde televizyon sehpası olarak kullanılan kaplama dolap ile başladık.
Beyaz astar boyayı bir kat sürdükten sonra kurumasını bekledik.Ertesi gün sıfır numara zımpara ile temizledik.Sonra kuru bezle tozu alındı.
Tekrar astar boya sürüldü.Kuruduktan sonra kahverengi boya sürüldü.Oda kuruyunca üzerine beyaz mum sürüldü ki eskitmede kolaylik olsun.Üzerine beyaz boya sürüldü. Boya kurumadan yaklaşık bir saat sonra bulaşık teli ile kenarlarına kuvvetli üzerine ve kapakları ile yanlarına gelişi güzel tellenerek eski hava verildi.
Dolabı ertesi gün sprey vernik ile vernikleyinix.
DEKOPAJ
Eşim dolabın kapaklarını çıkartarak boyadığı için ben de üzerine pecete ile dekopaj yaptım.Pecetenin diğer iki katını aldım.Resimli tek katını dekopaj tutkalı ile hava kabarcıkları kalmadan fırça ile üzerine tutkalı yavaşca sürdüm.
İyice kurulduktan sonra su bazlı sprey cila püskürterek boyanın korunması sağlanmalıdır.
Bu gün ayakkabı dolabı olarak kullanıyorum.
Aynı teknikle de ikea dan aldigimiz basamak larada boyadım.








1 yorum: