14 Eylül 2017 Perşembe

Fırında Menemen lik

Eylül ayında her evi bir telaş alır.Okul hazırlığı ,kış hazırlıkları,yazın bereketinden yararlanmak için sabah erkenden Gümüşlük pazarına gittim.Tarla domatesi,kızılcık ,biber ve yeşil zeytin aldım.Öncelikle kızılcık marmelatı yaptım.Suyundan likör hazırladım.Zeytinleri çizip kavanoza koydum.
Sıra domateslere gelince fırında kızartma şeklinde hazırlamak istedim.İlk defa denedim.Seneler önce İtalyan şef Rachel Ray den izlemiştim.Pratik ve lezzetli 30 dakikada kavanozda,
 haydi açıklayalım
 Domates ve Biberleri yıkayıp süzünüz
 Fırın tepsisine fırın kağıdı seriniz.Domatesleri bıçakla 4 'e kesiniz.Biberleri halka şeklinde kesip tepsiye yerleştiriniz.Üzerine deniz tuzu ve zeytinyağı dökünüz
 Fırının ızgara ayarını maksimum seviyede getirip tepsiyi üst rafa koyunuz.Biberler 20 dakika sonra kızarana alınız
 Domatesler yumusayıp karamel olunca alınız
 Sıcakken temiz ve kuru kavanozlara ,maşa ile sıkıştırarak domates ve biberleri yerleştiriniz.Bu arada sıkışınca suyu çıkacaktır.kavonozları ters çevirip Soğudugunda serin ve karanlık yere kaldırınız
Afiyet olsun


NOT:Bu sosu makarna ve menemen lik sos olarak kullanabilirsiniz.
MALZEMELER
  • 2 kg tarla domates
  • 250 gr sivri biber
  • 1 yemek kaşığı deniz tuzu
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 3 adet 500 g cam kavanoz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder