11 Kasım 2017 Cumartesi

PRATİK ÇİKOLATA VE ŞANTİLİ PASTA



Son günlerde ağlayan pasta adı altında tarifler görüyorum.Arkadaşım da yedim tadı şahane ama yemek öğretmeni kızı olarak bu isimleri pastalara ve ya yemeklerde alaycı bir üslupla kullanılmasını beğenmiyorum.Bana göre çikolatalı ve şantili pasta olmalı ...Oldukca pratik kekini siz pişiriyorsunuz ,krem şanti ve çikolata sosunu paket üzerindeki tarife göre hazırlıyorsunuz.Bereketli bir pasta 20 kişiyi doyuruyor.Haydi mutfağa girme zamanı



Yazlıktan geldikten sonra uzun zamandır göremediğim apartman komşularım için ilk kez yaptım.


Üç yumurtayla hazırlanan kek dikdörtgen fırın kabını dolduruyor.
Yumurta ile toz şekeri mikserde önce yavaş sonra yüksek devirde beyazlaşana kadar çırpınız.Yaklaşık 7-8 dakika,sonra içerisine süt,kabartma tozu,vanilya ve un ile kakaoyu ekleyip yavaş devirde karıştırınız.Yağlanmış fırın kabına boşaltıp 160 derecede 20 dakika pişiriniz.( fırını önceden ısıtınız)Ben turbo ayarda pişirdim.
Fırından çıkarttıktan sonra kürdanla her yerini deliniz.Üzerine 1,5 su bardağı soğuk sütü dökünüz.Aman dikkat kek fırından çıkarıldıktan 10 dakika sonra sütü dökünüz.
Paketin üzerindeki tarife göre 1 su bardağı soğuk sütü 1 paket kremşanti ile kariştiriniz.Mikserde katılaşana kadar köpürtünüz.Soğuyan pastanın üzerine yayınız.Pastayı buzdolabına kaldırınız.
Çikolatalı sosu paketin üzerindeki tarife göre pişiriniz.Bir paket çikolata sosunun tozunu 3,5 çay bardağı soğuk sütle karıştırıp pişiriniz.Katılaşıp kaynayan sosun altını kapatınız.Soğuyana kadar ara sıra karıştırınız ki üzeri kabuk tutmasın.
Soğuyan çikolata sosu kramşantinin üzerine yayarak dökünüz.En az buzdolabında bir gece bekletildikten sonra servis yapınız.Sevdiklerinizle beraber afiyet olsun.

MALZEMELER
KEK MALZEMESİ

  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 1 su bardağı dolusu un
  • 3 yemek kaşığı dolusu toz kakao
ÜZERİ İÇİN 
  • Keki ıslatmak için,1,5 su bardağı soğuk süt
  • 1 paket kremşanti ve 1 su bardağı soğuk  süt
  • 1 paket çikolatalı sos ve 3,5 çay bardağı süt



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder