7 Aralık 2017 Perşembe

ÇERKEZ PASTASI

Rahmetli babacığım ve anneciğim birlikte yaparlardı.Zira babam bu yemeği biliyordu.Tenceresi yuvarlak tabanlı ve bakırdı.Ben de denemek istedim ama biraz tadını yakalayabildim.Mamalika  ve ya kaçamak adı yörelere göre değişse de Babacığım nereden öğrendi bilemiyorum.Kayseri de mi? Yoksa Ladik de mi?Neyse coğrafyamız çok güzel ben de kendime göre denedim.




MALZEMELER
HAMUR MALZEMESİ

  • 1 su bardağı mısır unu
  • 2 su bardağı su
  • tuz
İÇ MALZEMESİ
  • 300 g dana kıyma 
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • karabiber,tuz
YAPILIŞI
  1. Tencerede su ve tuz beraber kaynatılır.
  2. İçerisine mısır unu kaşık kaşık karıştırılarak eklenir.Topaklanmasını önlemek için sürekli karıştırınız.
  3. Un katılaşınca ocağın altı kapatılır.
  4. Zeytinyağına batırılan kepçe ile alınan hamur kepçenin tersi ile bastırılarak çukurlaştırılır.
  5. Çukurun içerisine kıymalı iç malzeme yerleştirilir.
  6. Kaşık ve ya çatalla yenilir.
KIYMALI İÇİN YAPILIŞI
  • Soğan yemeklik doğranır.
  • Tavaya alınan kıyma 2 kaşık suyla karıştırılarak pişirilir.
  • İçerisine tereyağı ve soğan eklenir.Beraber 10 dakika karıştırılarak pişirilir.
  • Domates salçası tuz ve karabiber de eklendikten sonra içerisine 1/2 çay bardağı su eklenir.Kısık ateş de 5 dakika pişirilir.
NOT
Babam mısır ununu kavrulmuş kullanırdı.Bakır tencerede pişirilen ve katılaşan mısır unu 30 dakika ağzı kapalı ve havlu ile sarılı demlenir di.Bu arada acılı kıymalı iç hazırlanırdı.Geniş bakır tepsiye ters çevrilen mısır pastasının tepesi kaşıkla alınır.Ortasına kıymalı harç konurdu.Kenarlarından koparılan mısır pastası tepedeki kıymalı içe batırılıp elle yenirdi.Of of burnumun direği sızladı.Aslı bu şekilde yapılır ve yenirdi.Çocukluğum ne güzeldi...Babam çerkes değildi Bafra doğumlu kökleri Trabzon OF ama 6 nesil öncesi Kafkas'dan gelindiği söylenirdi.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder