19 Aralık 2017 Salı

HAŞLAMA

Merhaba sevgili takipcilerim.Uzun zamandır sizlerle tarif paylasamadım.Bu arada ameliyat oldum .Yazlık tan geldikten sonra rutin kontroller zamanımı aldı.Apar topar da ameliyat olunca yeni yeni toparlaniyorum.Bu arada ameliyat sonrası beslenme gaz ve bağırsak hareketleri içinde önemli.Bu gün 6. gün ve ben mutfakta haşlama et tarifi ile sizlerin yanındayım


MALZEMELER

  • 3 adet kuzu gerdan
  • 2 adet orta boy patates
  • 1 adet kuru soğan
  • 3 adet bebek havuç veya 2 adet havuç
  • 1 tatlı kaşığı tuz 
  • 4 su bardağı su
  • 4 adet tane karabiber
YAPILIŞI
  1. Düdüklü tencereye et,kabukları soyulup ikiye bölünmüş soğan,karabiber ve suyu verip 20 dakika pişiriniz.
  2. Bu arada patateslerin kabuklarını soyup elma dilim yapınız.
  3. Havuçları kazıyıp iki parmak kalınlığında verev kesiniz.
  4. Düdüklü tencerenin buharı inince kapağını açıp sebzeleri ve tuzu ekleyip 5 dakika daha pişiriniz.
  5. Servis yaparken içine limon sıkabilirsiniz.
  6. Sevdiklerinizle beraber afiyet olsun.Hastalara şifa versin
  7. Sevgilerimle
NOT:
Ben içerisine yağ koymadım.Kuzu gerdan yağı yeterli oldu.Siz arzu ederseniz içerisine 1 yemek kaşığı tereyağı koyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder