21 Mayıs 2021 Cuma

GELİNCİK LİKÖRÜ

 Sevdiğim narin gelincikler kırları süsler.Rüzgarla alımlı alımlı boynu bükük salınır.Kırmızı,siyah ve yeşil en güzel ona yakışır.Bu pandemi günlerinde yol kenarlarında görünce dayanamadım.Bir demet yalnızca çiçeklerini topladım.Doğada diğer tomurcuklarında açması için bıraktım.Bahar mevsiminde (7 sene önce )Antalya'da denk geldim gelincik lere, o zaman reçeli ni denedim.Bu seferde likörü nü denemek istedim.











MALZEMELER
  • 50 adet gelincik çiçeği
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı alkol
  • 1/2 limon suyu
  • 1 paket vanilya
YAPILIŞI

  • Çiçeklerin tohumlarını ve yeşil çanak yapraklarını temizleyelim
  • Karbonatlı suda 30 dakika beklettikten sonra bol su ile durulayalım.Sonra süzgeçte bekletelim.
  • Cam şişeye doldurup üzerine şeker alkol ,limon suyu ve vanilya koyup ağzını kapatalım.
  • Her gün çalkalayalim.Şeker tamamen eridikten sonra yaklaşık 10 gün
  • 5 su bardağı suyu 1 su bardağı toz şekerle şerbet yapalım.
  • Şerbet soğuduktan sonra gelinciklerin üzerine doldurup 1 gün bekletelim.
  • Alkol oranı için içerisine 1 su bardağı alkol eklenebilir.
  • 40 gün dinlendikten sonra kahve yanında servis yapabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder