18 Haziran 2014 Çarşamba

PRATİK REÇEL (TUTTİ-FRUTTİ )


                                                                   TUTTİ-FRUTTİ

Hazırlaması 10 dakika,pişmesi 15 dakika )
MALZEMELER

  • 1 adet ekşi elma
  • 1 adet  portakal
  • 2 adet orta boy havuç
  • Hacmi kadar şeker ( ben 1 su bardağı dolusu şeker kullandım)
  • Bir yemek kaşığı dolusu limon suyu
YAPILIŞI
  1. Elmaları ve havuçları rendeleyiniz
  2. Portakalın kabuğunu rendeleyiniz.( beyaz kısmına kadar zira sonra reçel acı olur)
  3. Rendelenen portakalların suyunu sıkınız
  4. Hazırladığınız meyveleri ve suyunu bir kaba alınız.
  5. Kabı ne kadar dolduruyorsa o kadar şeker ilave ediniz.( marmelat ölçüsü)
  6. Küçük bir tencerede karıştırarak  pişiriniz.( yumuşayana kadar )
  7. Kaynadıktan sonra 10 dakika yeterli
  8. Limon suyunu ekleyiniz.( 5 dakika sonra ocağı kapatınız)
  9. Sıcakken temiz cam kavanozlara alınır.( bu ölçü küçük cam kavanoz için)
  10. AFİYET OLSUN
PÜF
Ben az ölçü ile yaptım.Siz ölçüsünü artırabilirsiniz.

NOT
Sevgili arkadaşım Aydan 'da 10 yıl önce tatdım .Onun tarifininde greyfurt vardı  ,kendisine teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder