24 Haziran 2014 Salı

TİRAMİSU


Bu gün tiramisuyu kedi dili ile yaptım.Krema ölçüsünü iki katına çıkardım.Küçük kapta 6 adedi iki kat kullandım.Diğer büyük borcamda 6 adeti tek sıra yaptım.Üzerine kakao yu dantel örtü ile serpiştirdim bu güzel görüntü oluştu.










MALZEMELER

  • 1 adet kakaolu  pasta tabanı veya kedi dili bisküvisi
  • 1/2 L süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 200 gr labne peynir
  • 1 tatlı kaşığı neskafe
  • 3 tatlı kaşığı kakao
  • 2 yk un
  • 1 yk pirinç unu kremşanti
  • 1 paket
  • 2 yk limonçello ( tarifi bloğumda )
YAPILIŞI
  1. Neskafeyi 1 su bardağı sıcak suda karıştırınız
  2. Pasta tabanının her iki yüzünü neskafe ve limon çello ( limon likörü ) ile ıslatınız
  3. Un, mısır nişastası ve şekeri  tencerede karıştırınız
  4. İçerisine sütü ekleyip karıştırarak pişiriniz.
  5. Bir taşım kaynadıktan sonra içerisine labneyi ekleyip 5 dakika karıştırınız 
  6. Karışım ılındıktan sonra kremşantiyi ekleyip mikserde çırpınız
  7. Islatılan pasta tabanına  sütlü karışımın yarısını yayınız.
  8. Diğer pasta tabanını üzerine örtüp kalan sütlü karışımı üzerine spatula ile düzeltiniz.
  9. Üstüne kakaoyu çay süzgeci ile serpiniz
  10. Buz dolabında 5 saat bekledikten sonra servis yapınız.
  11. Sevdiklerinizle beraber afiyet olsun
NOT
Bu pastayı bir gün dolapta bekletirseniz lezzeti daha güzel oluyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder