26 Ağustos 2014 Salı

ÇANTIK ( KÜÇÜK KIYMALI PİDE ) / BURSA YÖRESİ












Geçen ay pazar günü yeğenim gelecekti çay la iyi gider diye yaptım.Hamuru fazla mayalamışım.Kalan hamurdan yuvarlak tepside yarısı kıymalı yarısı sucuklu pidede yaptım.




MALZEMELER

İç malzemesi

  • 300 gr kıyma
  • 1 baş orta büyüklükte kuru soğan
  • 3 dal maydanoz
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 2 adet domates rendesi
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı( 1 çorba kaşığı yağı üzerine sürmek için ayırınız )
  • karabiber, tuz
Hamur Malzemesi
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 çay bardağı su
YAPILIŞI
  1. Hamur malzemesi ile ele yapışmayan hamur yoğurunuz ( derin bir kapta )
  2. Üzerini streç flim ile kapatınız 
  3. Siz bu arada soğanları yemeklik doğrayınız
  4. Maydanozlarıda ince kıydıktan sonra iç malzemelerin hepsini elle yoğurunuz,
  5. Baharatlarını ve tuzunu damak tadınıza göre ayarlayınız
  6. İç malzemeyi buzdolabına koyunuz.
  7. Hamur mayalandıktan sonra ceviz büyüklüğünde bezeler yapınız ( zuval )
  8. Her bir bezeyi bol unlu tezgahta açınız.İçerisine bir yemek kaşığı dolusu içten yayınız
  9. Kenarlarını içe katladıktan sonra iki ucunu elle birleştiriniz
  10. Fırın tepsisine sıralayınız.Kenarlarına fırça ile zeytinyağı sürünüz
  11. Önceden 220 derece ısıtılan fırında 10 dakika pişiriniz
  12. Sıcak servis yapınız
  13. AFİYET OLSUN
PÜF
Fırınınızın tabanına, ısıya dayanıklı bir kap içerisinde 1 su bardağı su koyarsanız,Çantıklarınız kurumaz.Eğer fırınınızda pizza ayarı varsa gerek kalmaz
NOT
Trilyeli arkadaşım Suna 'nın babasının vefatında Cenaze defnedildikten sonra cemaata mezarlıkta ayranla beraber dağıtıldı.Kalanlarını da taziyeye gelenlere ikram edildi.Arkadaşım bana daha önce Mudanya 'da yedirtmişti ben çok beğendim.Evde denedim güzel oldu sizde denerseniz çok kolay olduğunu göreceksiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder