23 Ağustos 2014 Cumartesi

ZEYTİNLİ EKMEK veya KEK ( kıbrıs tarifi )




ÇOK PRATİK,(Hazırlaması  10 dakika)

MALZEMELER

  • 3 adet yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt ( sulandırınız )
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 20 adet çekirdekleri çıkarılmış zeytin
  • 2 su bardağı elenmiş un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı kuru nane
YAPILIŞI                                                                                                                                                  
  1. Yumurtaları çırpma teli ile 3 dakika çırpınız
  2. İçerisine sıvı malzemeleri ve zeytini ekledikten sonra çırpmaya devam ediniz
  3. Unu ,kabartma tuzunu ve naneyi ekleyiniz
  4. Yağlanmış fırın kabına boşaltınız ( ben oval borcam kullandım)
  5. Önceden 170 derece ısıtılan fırında 25-30 dakika pişiriniz ( siz kürdanla piştiğini kontrol ediniz)
  6. Ilındıktan sonra servis yapınız
  7. AFİYET OLSUN
PÜF
Karışımı hazırlamaya başlamadan önce fırını ısıtınız

NOT
Ben bu tarifi annemin notlarından aldım.40 senedir pişiririm.Çok beğenilir.
Bazen 1 su bardağı un ve 1 su bardağı mısır unu karışımıda kullanırım.
Bu ekmeği geçen hafta beni Antalya 'da ziyaret eden halamın kızları ve gelinine, Fethiye'ye giderken yolluk olarak yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder