6 Eylül 2014 Cumartesi

BALIK KOKOREÇ


MALZEMELER

  • 500 gr fileto beyaz balık (deniz alası, yayın, levrek,mezgit )
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 3 sap yeşil soğan
  • 1 çay kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • tuz
  • Garnitür olarak;  marul ,yeşil soğan ,roka , turp , domates ve limon
YAPILIŞI
  1. Yanmaz tava içerisinde yağı eritiniz.
  2. Kılçıkları ve derisi alınmış filota mezgiti tavada kızartınız
  3. Kızartırken balığı karıştırarak dağıtınız
  4. İçerisine ince doğranmış yeşil soğanları ekleyiniz
  5. Baharatları ve tuzunu ekledikten sonra sıcak olarak servis yapınız
  6. Servis tabağına alarak yanında yeşillik ve limon ile servis yapınız
PÜF
Balığınızı büyük mezgit veya ithal yayın balığı ile hazırlarsanız kılçık problemi yaşamazsanız.
Balığı kızartırken son aşamasında taze soğanla da devam ediniz

NOT
Ben bu balığı karadeniz somonu ile yapıyorum.Antalya 'da büyük marketin balık reyonunda temizlenmiş kılçıkları alınmış deniz yayın balığını görünce satın aldım.Mısır ununa bulayıp zeytinyağında kızartmam gerekirken ,tereyağında unsuz kızartırken bu lezzeti yakaladım.Benimle beraber satın alan arkadaşlar pane harcı ile yaparak kızarttılar.Bende balık dağılınca kokoreç yaptım.Çok güzel oldu.Denemenizi tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder