4 Eylül 2014 Perşembe

BAMYA TURŞUSU NASIL YAPILIR

Antalya 'da Girit bamyası yetişiyor.Parmak büyüklüğünde ki bamyaları ben kızartıyorum.Dün kızkardeşim telefon görüşmemizde, 5 yıldızlı bir otelde bamya turşusu yediğini ve çok güzel olduğunu söyledi.Bende hemen pazardan aldım ve kurdum.Tabi ki kardeşimede ....Sizlerlede paylaşmak istedim.Antalya'da pazarda satan kadına turşu yapacağım bunlarla dediğimde şaşırdı,duymamış.Burası sıcak, turşu 15 günde olur.Pazarcı kadınada götüreceğim.Bende ilk kez tadacağım.Sonra sizlerle tekrar paylaşacağım












MALZEMELER

  • 1 kg uzun Girit bamyası
  • 2  çay bardağı üzüm sirkesi
  • 1 limon dilimleri
  • 1,5 L su
  • 2 yemek kaşığı turşuluk tuz 
  • 1 baş Taşköprü sarımsağı
YAPILIŞI
  • Bamyaları yıkadıktan sonra süzünüz
  • Temiz cam kaba yerleştiriniz
  • Üzerine sirkeyi koyduktan sonra,
  • Kabukları soyulmuş sarımsakları ve dilimlenmiş limonları koyunuz
  • Suyu tencerede tuzla beraber kaynatınız.Soğuduktan sonra kavanoza boşaltınız
  • Turşunuzu her gün sallayınız.( üzeri barlanmaması için )
  • 2 hafta sonra yedilebilir kıvama gelir.( Antalya ' da sıcak havalar )
  • Ağzını açtıktan sonra buzdolabında koruyunuz.
  • AFİYET OLSUN 
PÜF
Bamyaların başlarını olduğu gibi bırakırsanız.Sümüklenme olmaz diyorum.Bende ilk deniyorum

NOT
Size turşunun olma süresini duyuracağım.
Daha önce Temmuz ayında salatalık turşusu yaptım 10 günde oldu.Ancak havalar sıcak olduğu için buzdolabında korudum.
18 günde oda sıcaklığında turşu oldu.Çok lezzetli tadanlar beğendiler.Antalya 'da şu anda pazarlarda bamya satılıyor denemelisiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder