4 Eylül 2014 Perşembe

KIŞLIK DOMATES-KIRMIZI BİBER SOSU


Sevgili takipçilerim. Güzel geçen bir yazdan sonra kışıda bolluk içinde geçirebilmemiz için annelerimizden günümüze kadar gelen kış hazırlıklarına Eylül ayı itibarı ile başlanır.Ben Haziran ayında bezelye ve enginar derin dondurucuya koydum.Yaz ayında Antalya 'da bulunuyorum.Taze meyve ve sebzeyi mevsiminde yemek istiyorum.Domates ve biber sosunu burada Haziran ayında seralar bozulurken yaparlar.Ben alıştığım gibi tarla domatesi ile yapmak isterim.Dün pazara Bursa / Karacabey'den gelen tarla domatesi satın aldım.Kırmızı biberinde salçalık etli olanını seçtim.
Ben iki tencerede pişirdim.
90 dakikada hazırlandı
Denizden geldim.Hemen malzemeleri yıkadım.Çektim ve pişirdim.Bir tencere pişerken diğer tencere için hazırlıkları yaptım.Zamanınızı iyi kullanırsanız pratik olur.Sevgilerimle.

                                       Alkom domates ve kırmızı biberleri yıkayıp süzdürünüz
 Domateslerin bağlantı yerini sivri uçlu bıçakla delerek çıkarttıktan sonra dört eşit parçada kesiniz
Kırmızı biberleri boylamasına kestikten sonra çekirdeklerini çıkarınız.Ve 3 eşit parçada kesiniz
 Doğranmış domates ve biberleri mutfak robotunda bir kaç saniye çekiniz
Doğrayıcıdan çıkarttığınız püre domates ve biberleri geniş bir tencerede pişiriniz. Kaynamaya başlayınca  içerisine 2 yemek kaşığı deniz tuzu ve bir kahve fincanı zeytinyağı  ekledikten sonra 5 dakika  sonra ocağın altını kapatınız 
Ben bu malzemeyi iki tencerede pişirdim.Tuz ve yağ ölçüsü bir tencere içindir.

Sıcakken temiz cam kavanozlara boşaltıp ağzını sıkıca yeni vidalı kapakla sıkıştırdıktan sonra bir bez yardımı ile ters çeviriniz ( Altlarına beyaz kurulama bezi koyarsanız akan sosu gözlemiş olursunuz.Hemen başka bir kapakla tekrar sıkıştırıp ters çevirebilirsiniz )

MALZEMELER
  • 6 kg alkom domates ( tercih nedenim az sulu ve etli olması )
  • 2 kg etli salçalık kırmızı biber
  • 4 yemek kaşığı deniz tuzu ( tepeleme )
  • 2 kahve fincanı dolusu zeytinyağı
NOT:Kavanozları saklarken serin ve karanlık dolap içleri en uygunu,ama üzerlerine 2.kavanoz veya başka bir şey koymayınız.Kapakları ağırlıkla bozulur.Hava alan sosu asla kullanmayınız. M

1 yorum:

  1. Hazırladığım sosu kışın şehriye çorbası ,bulgur pilavında kullandığım gibi spagetti makarnalarda da kullanıyorum.Kendim yaptığım için içerisinde katkı malzemeleri bulunmuyor.8 kg malzeme için harcadığım süre 90 dakikadır.

    YanıtlaSil