24 Eylül 2014 Çarşamba

KESİK DOLMA / Diyarbakır yöresi




MALZEMELER

  • 4 adet sakız kabağı
  • 100 gr kıyma (1 çay bardağı dolusu )
  • 1 çay bardağı dolusu pilavlık bulgur
  • 1 adet orta boy soğan
  • 3 dal reyhan ( ben fesleğen kullandım )
  • 3 dal dereotu
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane ( ben taze nane kullandım )
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı karabiber,
  •  1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • Üzeri için; sarımsaklı yoğurt
YAPILIŞI
  1. Soğanı yemeklik doğrayınız.Yeşillikleride incecik kıydıktan sonra tüm malzemeleri karıştırınız
  2. Kabakları şekilli kazıyınız sonra içlerini oyduktan sonra iki parmak genişliğinde kesiniz
  3. İçlerine hazırlanan dolma harcını katınız ( çok sıkı doldurmayınız )
  4. Karnıyarık tenceresine sıraladıktan sonra salçaların diğer yarısını bir kasede suyla karıştırınız
  5. Salça sosunu dolmaların üzerine dökünüz
  6. 2 su bardağı su ile önce harlı sonra kısık ateşde 15 dakika pişiriniz.( çelik tencerede)
  7. Pişirdikten 10 dakika sonra servis yapınız
  8. Servis kabına tencere ters çevrilerek boşaltılır ( suyunu süzünüz )
  9. Üzerine sarımsaklı yoğurt dökülür.Onun üzerinede 2 yemek kaşığı tereyağı kızdırıldıktan sonra nane ve pul biberle servis yapılır
  10. AFİYET OLSUN
PÜF 
Bulgurun hacmi büyüyeceğinden dolmaları sıkıştırmadan doldurunuz

NOT

Ben bu yemeği çok sık yaparım.Lezzetli ve hafif bir dolmadır
.Bazı yerler katıklı dolma olarak adlandırır.Onun içerisine et konmaz.
Bende Diyarbakır 'lı arkadaşımdan öğrendim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder