28 Eylül 2014 Pazar

KIŞLIK PATLICAN HAZIRLIĞI / fırında kızartılarak, karnıyarıklık ve musakkalık

 Şekildeki patlıcanlar karnıyarıklık ve musakkalık olarak fırında ızgara yapılmış son durumudur

Evimin arka bahçesinde taze toplanmış patlıcanlardan satın aldım.Onları yıkadıktan sonra sirkeli suda beklettim.Çünkü haftada 2 kez ilaç ve vitamin veriyorlar.

 Patlıcanları havlu kağıtla sildikten sonra alacalı soydum.1 kg kadarını karnıyarıklık olarak tepsiye sıraladım
1 kg kadarınıda musakkalık halka şeklinde kestim.Fırın tepsisine sıraladığım patlıcanların üzerine tuz ekeledikten sonra fırça ile bol zeytinyağı sürdüm.
 Tepsiyi fırının en üst gözüne yerleştirdim.Üst ızgarayı en yüksek sıcaklığa getirip.Üzerileri kızarana kadar ızgara yaptım.Maşa ile diğer yüzünü çevirdikten sonra üzerilerine  zeytinyağı sürüp kızarana kadar ızgaraya devam ettim ( 10 dakika )
 Izgaradan sonra tepside soğutup karnıyarıklık olanları buzdolabı torbasına koyduktan sonra derin dondurucuya kaldırdım
 Musakkalık olan patlıcanların yarısını ertesi gün kullanmak için dolaba kaldırdım.Diğer yarısını poşetleyip derin dondurucuya kaldırdım.

Diğer 1 kg  patlıcanlarıda közmetikte arkalı önlü kızarttıktan sonra ;

 Kolay soyulmaları için temiz bir poşete alıp ağzını kapattım.

Ilındıktan sonra kahverengi kabuğunu soyup bütün olarak buzdolabı poşet torbasına koydum sonra derin dondurucuya kaldırdım.( Patlıcan salatası ve alinazik yapmak için )

MALZEMELER

  • 3 kg tarla patlıcanı
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı tuz
  • Deniz tuzu
PÜF
Patlıcanların kararmaması için soyduklarınıza hemen tuz serpiştirin.Fırında değil mutlaka ızgarada yapın.İçleri beyaz kalacaktır.Ben günlük yaptıklarımıda ızgada kızartıyorum.
NOT
Çok kısa sürede kışlıklarınızı bu yöntemle hazırlayabilirsiniz.
Ben şu sıralar Antalya'dayım.Bu yaptıklarımı götüremiyorum.Yol uzun  buzları çözünüyor.Ancak bütün yaz bu yöntemle hazırlanan patlıcanları derin dondurucuda tuttum.Zira misafirlerim geldiğinde onlarla beraber denize veya ören yerlerine gittiğimizde bana kolaylık oldu.Eve geldiğimde kısa sürede yemeği hazırlayabiliyordum.Çalışırkende bu yönteme baş vururdum.
SEVDİKLERİNİZLE BERABER AFİYET OLSUN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder