13 Aralık 2014 Cumartesi

ETLİ KARALAHANA DOLMASI( SARMASI )

Kış geldiğinde benim çocukluğumda ayda 2 kez yapılan bir yemekti.Rahmetli babam çok severdi.İçerisine pirinç yerine bazen mısır yarması da konularak yapardı annem.Bende bazen yapıyorum.Kırağı değmeden yenmezdi ,lahana acı olur diye,semt pazarında dolmalık ( küçük yapraklı ) olan lahana bulunca dayanamadım.Hemen aldım.Aynı gün haşladım.Ertesi günüde sardım.Bana pratiklik sağladı.








MALZEMELER

  • 2 bağ küçük yapraklı karalahana
  • 1 kase dana kıyma
  • 3 - 4 kalem kuzu kaburga
  • 1 kase pirinç
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 5-6 dal maydanoz
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz , 1 çay kaşığı karabiber
YAPILIŞI
  1. Lahanaları yıkadıktan sonra.kaynayan tuzlu suda 5 dakika haşlayıp soğuk sudan geçirip süzünüz.
  2. Pirinçleri yıkayıp süzünüz.Derin bir cam kabın içerisine kıyma ile beraber alınız.İçerisine soğanları küçük yemeklik doğrayınız.Maydanozu bıçakla incecik kıyıp ekleyiniz.Salça ve baharatlarını da ekleyip elle yoğurunuz.
  3. Haşlanıp süzülen lahanaların sap kısımlarını kesiniz.Orta damarını sarımsak döveceğinin tokmağı ile vurarak yumuşatınız.Yaprağın geniş tarafına 1 tatlı kaşığı iç harçtan koyup,yan kenarlarını içe alıp sigara böreği gibi sarınız.Sıkı olmasın pirinçler pişince yaprağı patlatabilir.
  4. Kaburgayı tencerenin tabanına koyduktan sonra sarılan dolmaları sıralayınız.
  5. Üzerini bir parmak geçene kadar su koyunuz.Terayağını ve birazda üzerine tuz gezdiriniz.
  6. Dolmaların pişerken dağılmamaları için üzerine tabak kapatınız.
  7. Önce harlı ateşde,buhar çıktıktan sonra kısık ateşde 20-25 dakika pişiriniz.
  8. Sevdiklerinizle beraber AFİYET OLSUN
PÜF
Saracağınız karalahana yaprakları sert olmamalıdır.Pişirme süresi gecikir
.Benim dolma içim arttı üzerine köfte olarak yerleştirdim.
NOT
Karalahanayı karadenizliler çok pişirirler.Kokusundan dolayı diğer yöreler yemezler.Benim eşimde ilk yıllarda yemedi ama şimdi beğeniyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder