14 Aralık 2014 Pazar

PONÇİK

Farklı bir hamur malzemesi ile bayatlamayan ponçik hazırladım.Poğaca hamuru ile çok lezzetli bir tad ortaya çıktı.Hatda kalan hamurun içerisine tuz ve dereotu ekleyerek tuzlu poğaça hazırladım.Oldukça pratik mayalama zamanı yok.







MALZEMELER

  • 1 su bardağı dolusu sulu yoğurt ( koyu ayran kıvamı)
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3-4  su bardağı un
  • Bir cimdik tuz
  • İç malzeme;1 kase portakal kabuğu reçeli
  • Üzeri için pudra şekeri
YAPILIŞI
  1. Derin hamur yoğurma kabında yoğurt , pudra şekeri  ve yağı karıştırınız.
  2. İçerisine kabartma tuzu ve tuz ekledikten sonra  unu yavaş yavaş katarak ele yapışmayan hamur elde ediniz.
  3. Hamuru 10 dakika dinlendiriniz.Sonra mandalina büyüklüğünde bezeler yapınız.
  4. Elinizi ve tezgahı sıvı yağla yağladıktan sonra her bir bezeyi elinizle açınız.
  5. Ortasına 1 tatlı kaşığı portakal kabuğu veya başka  marmelat yerleştiriniz.
  6. Kenarlarını kapattıktan sonra rulo olarak gevşek sarınız.
  7. Önceden 170 derece ısıtılan fırında 15-20 dakika pişiriniz.( üzeri pembeleşene kadar )
  8. Pişen ponçiklerin ilk sıcaklığı geçtikten sonra üzerine pudra şekeri serpiniz.
  9. Sıcak bir çayla beraber AFİYET OLSUN
PÜF
Hamur elinize yapışıyorsa elinizi  yağlayınız.
NOT
Genelde fırınlarda yapılan ve içerisine çeşitli reçel ve marmelat konan bu kurabiyeler,mayalı yapıldığı için ertesi gün bayatlardı.Ben mayasız hamurla yaptığım bu tadı beğendim.Denemenizi öneririm.Artan hamurun içerisine biraz tuz ve dereotu ekledim.İçi kaşarlı poğaçalar hazırladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder