2 Aralık 2014 Salı

KURU FASULYE PASTASI / AYŞEGÜL'ümün Tarifi

Kuru fasulyeden pasta olur mu ?
 Çok hafif , yağsız ve unsuz bir pasta ortaya çıkıyor.Şeker yerine pekmez kullanarak yaparsanız,diyet pasta ortaya çıkıyor.Tadanlar asla için de kuru fasulye olduğunu bilemiyorlar.Bugün piyaz yapmak için düdüklü tencerede kuru fasulye haşladım.Cinsinden çok çabuk piştiği için dağılmıştı.Ben şimdi'' melek'' olan kızkardeşimin 12-13 yıl önce yaptığı ve herkesin beğendiği bu pastayı yapmaya karar verdim.Dün akşam onu anarak yaptım ve buzdolabına kaldırdım.Sabah uyandığımda kızkardeşimi rüyamda ,beyaz giysiler içerisinde elimi tuttuğunu abla kapıyı aç diye seslendiğini gördüğümü hatırladım.Rüyamı eşime anlattım.Demek ki ,onun tarifini yaptığıma çok mutlu oldu.......

Bu sefer üzerine hazır çikolatalı sos döktüm.Servis ten öncede krem şanti ile süsledim.Zamandan kazanmış oldum.










MALZEMELER

  • 1,5 su bardağı kuru fasulye ( haşlanmadan )
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker veya 1,5 çay bardağı pekmez
  • 3 yemek kaşığı pirinç unu
  • 1 su bardağı iri çekilmiş fındık veya ceviz ( ben fındık ve badem karışık kullandım )
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı ince rende portakal kabuğu
  • 2 damla limon suyu ( kekin iyi kabarması için )
  • 3 yemek kaşığı kakao
ÇİKOLATALI SOS MALZEMESİ
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • 2 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • ceviz büyüklüğünde tereyağı
  • (Kaşık ölçüsü tepeleme olarak verilmiştir )
SÜSLEME MALZEMESİ
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 4 yemek kaşığı hindistan cevizi
YAPILIŞI
  1. Akşamdan fasulyeyi suda bekletiniz ( üzerini geçene kadar ılık su içerisinde )
  2. Düdüklü tencerede 15 dakika haşlayınız.( dağılana kadar )
  3. Haşlanmış fasulyeyi süzdükten sonra tel süzgeç de eziniz .Veya blenderdan geçiriniz.
  4. Oda sıcaklığında ki yumurta ve şekeri geniş cam kapta mikser yardımıyla 10 dakika çırpınız.( önce düşük sonra yüksek devirde katılaşıp beyaz renk alana kadar )
  5. İçerisine fasulye , fındık portakal kabuğu rendesi ve limon suyunu ekleyip çok düşük ayardaki mikserde tek yönde karıştırınız.
  6. Kabartma tozu ,vanilya ve  kakao ile pirinç ununu ekleyip karıştırmaya yavaş hareketle devam ediniz.
  7. Yağlanıp unlanmış borcam veya kelepçeli kalıba boşaltınız.
  8. Önceden 160 derece ısıtılan turbo fırında 30-40 dakika pişiriniz.
  9. Kürdan testini ( kürdanı keke batırıp çıkarttığınızda temizse pişmiş demektir.)yaptıktan sonra fırından hemen çıkarınız.
  10. Kek soğuduktan sonra ılık çikolatalı sosu üzerine döküp hemen hindistan cevizi ve portakal kabuğu rendesini üzerine serpiştiriniz.
  11. Buzdolabında bir gece bekletiniz.
SOSUN YAPILIŞI
  1. Sos tenceresinde şeker,nişasta ve kakaoyu kuru kuru karıştırınız.Sonra üzerine karıştırarak sütü ekleyiniz
  2. Karışımı orta hararetli ocakta karıştırarak katılaşana kadar pişiriniz ( göz göz fokurdamalı  )
  3. Ocağı kapattıktan sonra içerisine tereyağını ekleyiniz. ( sosun parlak olması için eklenir )
  4. Ilınıncaya kadar arada sırada karıştırınız ki , üzeri kabuklanmasın
PÜF
İçerisinde yağ ,süt ve yoğurt olmadığı için 2 damla limon suyu kabartma tuzunun etkisini artırır.
Mikserde karıştırılan yumurta ve şekerin sönmemesi için içerisine malzemeleri yavaş ve tek yönde karıştırınız
Önceden ısıtılan fırında pişiriniz
Pişerken ilk 20 dakika fırının kapağını açmayınız.Aksi takdirde kek söner.

NOT
Başında da anlattığım gibi  çok lezzetli bir yaş pasta tarifi.Doğum günlerinde üzerinde mum ve biraz krem şanti süslemesi ile konuklarınızı şaşırtınız.
Çocuklarınıza kuru fasulyeyi pasta haliyle yedirmiş olursunuz.



1 yorum:

  1. Deneyeceğim. Eline sağlık arkadaşım, güzel görünüyor

    YanıtlaSil