11 Aralık 2014 Perşembe

TAVUKLU PİRİNÇ PİLAVI

Geçenlerde kasaptan köy tavuğu aldım.Tavuğu bana parçaladılar.Eve geldim ve hepsini düdüklü tencerede 1,5 saatde pişirdim.Unuttuğum koku eve yayıldı.Ğöğüs etleri ile suyuna pilav yaptığım gibi,çorbada yaptım.1 kilo 300 gr tavuktan bir çay bardağı dolusu yağ çıktı.Butlarını da sonra kullanmak üzere derin dondurucuya kaldırdım.
Anadolu da köy tavuğu bulmak mümkün.Büyük kentlerde de kasaplar veya et marketlerinde bulunabiliniyor.




 MALZEMELER

  • 1 su bardağı osmancık pirinci
  • 1,5 su bardağı sıcak tavuk suyu
  • 1 tavuk göğüs eti
  • 1 yemek kaşığı tereyağı ( tavuk suyu yağlı olduğu için az tereyağı ekledim )
  • Bir tatlı kaşığı tuz
YAPILIŞI
  1. Pirinci tuzlu sıcak suda (üzerini geçecek)15 dakika bekletiniz
  2. Yağı pilav tenceresinde eritiniz.
  3. Suyu süzülen ve yıkanan pirinci içerisine alınız.
  4. Üzerine tavuk suyunu ve 1 tatlı kaşığı tuzunu ekleyiniz.
  5. Kısık ateşde 15-18 dakika pişiriniz ( suyunu çekene kadar )
  6. Üzerini örtüp demlenmeye alınız.
  7. Onbeş dakika sonra servis yapınız.
PÜF
Pirinç ıslatıldığı için  bire bir buçuk oranında sıcak tavuk suyu ekleyiniz.Pilav yağsız olursa tereyağını tavada kızdırıp üzerine dökebilirsiniz.
NOT
Ben çocukluğumdan beri tavuklu pilavı çok severim.Tabi ki köy tavuğu ile yapılanın tadı farklı oluyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder