26 Aralık 2014 Cuma

ZEYTİNYAĞLI YER ELMASI

Kış aylarında bir kaç kez yapmanızı önereceğim bir lezzetli yer elması tarifini sizlerle paylaşmak istedim.Çoğumuz yer elmasını temizlemekten üşendiğimiz için pişirmek istemiyoruz.Onunda kolayını buldum.Fotoğrafta göreceğiniz,salatalık soyucuları ile kolaylıkla temizleniyor.





 MALZEMELER

  • 1/2 kg yer elması
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 1 adet orta boy havuç
  • 1 adet orta boy patates
  • 1 kahve fincanı pirinç
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 limon suyu
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
YAPILIŞI
  1. Geniş bir cam kap içerisine 2 su bardağı su ve yarım limonun suyu ile bir karışım hazırlayınız.
  2. Kabuklarını soyduğunuz yer elmasının kararmaması için limonlu su karışımının içerisine alınız.
  3. Havuçların dışını  bıçakla kazıyınız
  4. Patateslerin kabuklarını soyunuz
  5. Havuçları verevine doğrayıp ortadan ikiye bölüp tencerenin dibine alınız
  6. Patatesleri iri küp şeklinde doğradıktan sonra havuçların üzerine alınız
  7. Yer elmasını da iri küp şeklinde doğrayıp tencereye alınız
  8. Soğanı jülyen ( yarım ay ) şeklinde doğrayıp sebzelerin üzerine alınız
  9. Sebzelerin üzerine zeytinyağı ,yarım limon suyunu,yıkanıp suyu süzülen pirinci,şekeri ,tuzu ve üzerine bir çay bardağı suyu koyup tencerenin ağzını kapatınız.
  10. Orta harlı ateşde buharı çıkana kadar daha sonra kısık ateşde 15 dakika pişiriniz.
  11. Ocağın altını kapattıktan  15 dakika sonra tencerenin ağzını açınız.
  12. Sevdiklerinizle beraber afiyet olsun
PÜF
Yer elmasının karamaması için limonlu su içerisinde bekletiniz.Pişirirkende içerisine limon sıkınız.
NOT
Bu yemeği salça ile pişirip,üzerine sarımsaklı yoğurtda dökebilirsiniz.Anneciğim salçasız ve pirinçli pişirirdi ben de annemin tarifini sizinle paylaştım.Eskiden karşı dairemde oturan ,sevgili Nilgün hanımcığım,benim bu yemeğimi beğenmişti.Kendisi için bu tarifi yayınlıyorum.Sevgilerimle


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder