13 Ocak 2015 Salı

BAL KABAĞI TATLISI



 Çok severek yaptığım bu tatlıyı bu sezon ilk olarak sevgili Alev 'de yedim.Sonra ben yaptım.En son görümcem yıl başında yaptı.Sizlerle tarifimi paylaşmak istedim.

MALZEMELER

  • 1 kg temizlenmiş kabak
  • 1 kg toz şeker
  • 1 kase ceviz 
YAPILIŞI
  1. Kabakları 2 parmak genişliğinde kesip tencereye ,bir sıra kabak bir sıra şeker şeklinde diziniz.
  2. Tencerenin ağzını kapatıp bir kaç saat bekletiniz.Ben akşamdan sabaha kadar bekletiyorum.
  3. Kabak sulanacaktır.İçerisine kesinlikle su eklemeyiniz.
  4. Orta ateşde kaynayana kadar daha sonra kısık ateşde kabaklar yumuşayana kadar pişiriniz.
  5. Çok suyu varsa ağzını açıp öyle pişiriniz.
  6. Soğuduktan sonra cevizle servis yapınız.
  7. Afiyet olsun
PÜF
Kabak şekerle beraber sulanacaktır.Pişirirken fazla suyu varsa son 10 dakika ağzı açık kaynatınız.
NOT
Kabak alırken tırnağınızla kontrol ediniz.Eğer tırnağınız kabağa zor batıyorsa az sulu kabaktır onu tercih ediniz.
Kabak tatlısını Nevin arkadaşım da tahinle servis yapıyor.Farklı bir lezzet oluyor.

 Sevgili Ahmet amcam 84 yaşında maşallah yaptığı kabak tatlısı oya gibiydi,hem göze hem de damak tadı yerindeydi.Ellerinize sağlık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder