10 Ocak 2015 Cumartesi

HAVUÇ,ELMA VE FINDIKLI KEK






MALZEMELER

  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 adet portakal kabuğu
  • 1 adet elma 
  • 2 adet orta boy havuç
  • 1 çay bardağı dolusu çekilmiş fındık içi
  • 1 tatlı kaşığı dolusu toz tarçın
  • 2 su bardağı dolusu un
YAPILIŞI
  1. Öncelikle fırını alt üst konumda çalıştırınız.
  2. Yumurta ve şeker çırpıcı ile karıştırılır.Karıştırmaya devam ederken içerisine yağ ,süt eklenir.
  3. Elma ve havuç rendelenir.Fındık içi ile beraber karışıma eklenir..
  4. Un ,portakal kabuğu  rendesi ,tarçın ve kabartma tozu karışıma eklenir.Homojen karışım elde edene kadar karıştırılır.
  5. Yağlanmış fırın kabına veya kek kalıbına boşaltılır.
  6. Önceden 160 derece ısıtılan fırında 40 dakika pişirilir.Pişmesini içerisine kürdan daldırarak kontrol ediniz.
  7. Sevdiklerinizle beraber ,afiyet olsun
PÜF
Kek malzemeleri oda sıcaklığında olursa daha iyi kabarır
NOT
Ankara'dan geldikten sonra yaptım.çok lezzetli ve bereketli bir kek oldu.Ertesi gün yeni yılını kutlamak için arkadaşıma yarısını  giderken götürdüm.Oda çay masasına güzel sunumu ile yerleştirdi.Ben de fotoğrafladım.Yeni yılın ilk günlerinde yaptığım bu lezzeti başta eşim ve arkadaşlarımla paylaştım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder