13 Ocak 2015 Salı

İŞKEMBE-PAÇA ÇORBASI

Kar yağdığı zaman mutlaka yaptığım çorbayı,bundan sonra kış aylarında 10 günde bir yapacağım.Sayın Karatay hocam TV de sürekli paçanın yararlarından bahsediyor.Kendisine yürekten katılıyorum.










MALZEMELER

  • 1/2 temizlenmiş ve küp şeklinde doğranmış işkembe
  • 3 adet temizlenmiş  kuzu paçası 
  • 1 adet kuru soğan
  • 6 adet tane karabiber
  • Sosu için;1 kahve fincanı sirke,3 diş sarımsak,1/2 limon suyu
YAPILIŞI
  1. Paçaları ocak üstünde tütsüleyiniz
  2. İşkembe ve paçayı bol suda yıkadıktan sonra su dolu kabın içerisine alıp tuz ekleyip soğukta bir gün bekletiniz.
  3. Suyunu süzdükten sonra düdüklü tencerede bol su ile bir taşım kaynatıp suyunu dökünüz.
  4. Tekrar düdüklü tencereye alıp üzerine  kabukları alınmış bütün kuru soğan ve tane karabiber ekleyip bol su ile beraber 1 saat pişiriniz.
  5. Pişen karışımdan tabağa  alıp üzerine 1 yemek kaşığı sos ve kırmızı biberle servis yapınız.
  6. AFİYET OLSUN
PÜF
İşkembe ve paçalar kostik denen kuvvetli bazlarla yıkandıkları için ,pişen ilk suyun dökülmesi gerekiyor.Bana işkembeyi satan sakatatcı dedi,ben de o günden beri bu yöntemle pişiriyorum.
NOT
Temizlenmiş ve doğranmış işkembe ve paçayı büyük marketlerden de alabilirsiniz.Benim çocukluğumda büyük baş hayvanın kellesi ve ayakları alınır.Kuzine üstünde kazanda saatlerce pişirilirdi.Babacığım alır.Rahmetli halalarım pişirirdi.Akşam en az 15 kişi hep beraber yerdik.Adına da kelle paça denirdi.Hele ayak kemiğinin iliği çok güzel olurdu.Şimdi sağlıklı yaşam için unuttuk bu lezzetleri

1 yorum:

  1. ellerine sağlık canım öğle yemeği için yapmıştım çorbayı şimdi teşekkür edeyim dedim :)

    YanıtlaSil