16 Ocak 2015 Cuma

KARALAHANA YEMEĞİ/ Karadeniz

Karalahanayı kış geldiğinde, dolmasını , yemeğini ve çorbasını bir kez yaparım.Mevsiminde ki sebze ve meyveleri tüketmeye özen gösteriyorum.Genellikle derin dondurucuya,barbunya ,asma yaprağı,bezelye ve enginar koyuyorum.





MALZEMELER

  • 1 bağ yemeklik karalahana
  • 1 çay bardağı barbunya
  • 1 çay bardağı mısır yarması
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 adet kuru soğan
  • 200 gr kuşbaşı dana eti
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
YAPILIŞI
  1. Lahanaları yıkayıp süzdükten sonra iki parmak genişliğinde doğrayınız
  2. Düdüklü tencerenin içerisine yemeklik doğradığınız soğanı tereyağın da etle beraber kavurunuz.
  3. İçerisine salçayı ekleyip karıştırınız.Sonra barbunya ve mısır yarmasını, üzerine de lahanayı ekleyiniz
  4. Üzerini geçene kadar su ekleyip,tuz ve biberi de koyduktan sonra önce harlı sonra kısık ateş de 30 dakika pişiriniz.
  5. Sevdiklerinizle beraber afiyet olsun
PÜF
Ben taze barbunya kullandım.Siz kuru barbunya kullanacaksanız,akşamdan suda bekletiniz.
NOT
Rahmetli babacığım çok severdi.Ben senede bir kez pişiriyorum.Bu seferde çok lezzetli olmuştu.Ellerime sağlık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder