27 Mayıs 2015 Çarşamba

ITALYA SEYAHATİM / ROMA ŞEHİR TURU



ROMA ( AMOR ) 
ROMA' nın tersten yazılışı AMOR  İtalyanca AŞK demek ,

Floransa'dan sabah 8.30 da otobüsümüzle Roma'ya hareket ettik.Yaklaşık 3,5  saat yolculuğumuzda 15 dakika mola verdik.Bütün yollar Roma'ya çıkar sözü doğru.Çünkü Roma İtalya yarımadası'nın tam ortasında yer alıyor.Denize uzaklığı 40 km.
Italya'nın başkenti Roma yaklaşık 6 milyon nüfusa sahip.Rönesans yapılarıyla güncelliğini koruyan şehir.
MÖ .9  yüzyılda Italya Yarımadası'nda kurulmuş.Akdenizi çevreleyen, Roma İmparatorlu 1200 yıl boyunca varlığını sürdürmüştür.Antik Roma, Batı dünyasının ,mimari teknolojisi, savaş ,sanat, edebiyat , hukuk ve dil konularının gelişimine büyük katkısı olmuş. 



 Şehire girdiğimizde rehberimiz bize yaklaşık otobüsle  2 saat şehir turu attırdı.Bu arada Roma Tarihi ve binaları hakkında bilgiler verdi.Otobüs den fotoğrafladığım kadarını sizlerle paylaşmak istedim.
  

 Roma Forumu antik Roma dönemindeki şehir merkezi.Ticaretin ve adaletin merkezi.İçerisine girmeden  otobüsün içerisinden fotoğrafladım.



  Otobüs den 15 dakikalığına fotoğraf çekmek için indiğimde,Roma Kolezyum bütün görkemi ile yanımdaydı.Glanyatör ve hayvan dövüşlerinin yapıldığı yer .Aslında tiyatro olarak yapılmış.Ama kanlı dövüşlere sahne olmuş.Gladyatörler kahraman olarak gösterildikleri için saygın bir görevleri varmış.Ancak bazı idam cezası alanlar ,vahşi hayvanlarla dövüştürülerek insanın parçalanması seyredilirmiş.Hiristiyan'lığın gelmesiyle hayvanın ve insanın karşılıklı dövüşmeleri yasaklanmış.Hemen yanında Konstantin'in Takı yer almaktadır.



Arabayla şehir turumuza devam ediyoruz.Venedik Meydanı ve tamamı mermerden yapılmış.Vittorio Emanuele II Abidesi ( Beyaz pasta diyerek dalga geçilen 1985 yapımı bina ) 

Piazzo Novana
Fontana di Trevi (Aşk Çeşmesi )
Trevi Meydanında bulunan bu meşhur çeşme tadilatından dolayı içerisinde su yoktu.Bana atılması için verilen paraları sağ elime alıp havuza arkamı döndüm.Sol omuzumdan attım.Aslında bu paralar Roma'ya tekrar gelmek için dilek tutularak atılırmış.Ben kendi dileğimi o niyetle tuttum.
Çeşme 17 yüzyıl başlarında yapılmaya başlanmış.150 yılda duraklamalarla tamamlanmış.Ortada Neptün
( denizler tanrısı )heykeli,solunda bereket Tanrıçası Ceres,sağında temizlik tanrıçası Hygieia ( hijen kelimesi buradan geliyor ) bulunuyor.Anlamı ise ;
SU = BEREKET + TEMİZLİK
Aşk Çeşmesinden çıktıktan sonra hemen sağında ki pizzacıdan bir dilim patlıcanlı pizza aldım.Fazla vaktimiz olmadığı için ayakta açlığımızı giderdikten sonra,tuvaletini kullandım.Burada önemli hatırlatma yapma gereği duydum.İtalya'da tuvalet ve su sıkıntı yaratıyor.Süreler kısıtlı olduğu için rehberimizin bizi uyardığı taktikler doğrultusunda hareket etmek gerekiyordu.Kahve veya yemek yediğimiz yerde mutlaka tuvaleti kullanırsanız.Umumi tuvaletlerde kuyruk bekleme veya ücret sıkıntısından kurtulursunuz.Örneğin 1 dilim pizza 2,5 Euro ,tuvalet 1 Euro veya oturmadan cafenin dışında kahve içmek 1 Euro gibi





İspanyol Merdivenleri ve İspanyol Meydanı;
ortadaki Çirkin Tekne Çeşmesi ,Bernini'nin  ilk eseri.Bu çeşme Tiber Nehri taştığında sular 1 metreyi geçmiş.Sular çekildiğinde meydanda tekne kalmış.Bundan esinlenen Bernini babası ile beraber bu çeşmeyi yapmışlar.Evet bu çeşmeden su içilebiliyordu.
 Vatikan 'a geldiğimizde akşam üzeriydi.Mimarisiyle göz dolduran bu yerde en çok Mikelanj'ın eserlerini yerinde görmek beni heyecanlandırdı.Zira müzelere girmek ve uzun kuyruklarda beklemek için zamanımız yoktu.Burada San Pietro Meydanı, San Pietro Bazilikası ve Vatikan Müzesi hakkında bilgi veren rehberimiz bizim gezmemiz için de 90 dakika süre verdi.Bu arada  süratle içeriye girip fotoğraf çektim.



Piazza del Popolo ,Halk Meydanı veya toplanma meydanı burada bulunan dikilitaş Mısır'dan getirilmiş.Burada fotoğraf ve etrafı kameraya aldım.Açıkcası bu meydanı çok beğendim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder