24 Mayıs 2015 Pazar

PRATİK KREM KARAMEL TATLISI ( YALANCI )

Canım bu akşam pratik ama lezzetli bir tatlı istedi.Evde süt vardı ama zaman kısıtlı olduğundan hemen bu tatlıyı yaptım. Buzdolabına girmeden ılıkken yedim.Ellerime sağlık çok lezzetli olmuştu.Yarın soğuduktan sonra lezzeti daha güzel olacak eminim.Hemen sizlerle paylaşmak istedim.Zira bu aralar seyahatim hakkında yazılar yazmaktayım.Sanırım , yemek tarifleri askıya alındı.



 Büyük bir cezvenin içerisine ,toz şeker ve 3 damla limon suyu eklenip karıştırıldıktan sonra kaşık içerisinden alınır.Çok kısık küçük ocak da pişirmeye alınır.
 Rengi altın sarısı ve sıvı olunca kaşıkla karıştırdıktan sonra hemen ocağı kapatınız.
.
 Bekletmeden kalıba boşaltınız.Ben 2 adet kalın kase ve dikdörtgen fırın kabına boşalttım.
 Sonra , toz şeker, nişasta ,un ve vanilya kuru kuruya bir tencerede karıştırılır.


Sonra içerisine süt eklenir.İyice karıştırıldıktan sonra yumurta sarıları da eklenip karıştırarak ocakta pişirmeye alınır

.                                                      Karışım göz göz kaynayınca altı kapatılır.
Karışım önce kuru kuru karıştırılırsa un topaklanmaz.Bu önemli bir püf  noktası.
                            Bekletmeden hazırlanan muhallebi kase veya  borcama boşaltılır.
Ilındıktan sonra buzdolabında soğutulur.Sevdiklerinizle beraber AFİYET OLSUN

MALZEMELER

  • 3 su bardağı süt
  • 2 çay bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 paket vanilya
  • 2 adet yumurta sarısı
Karamel Malzemesi
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 3 damla limon suyu







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder